DUBAI

9:21 16 Mar 2017

I väntan på varmare dagar sitter jag och drömmer mig tillbaka till värmen i dubai. Hur kan man inte sakna 44 graders värme när både ens kropp och själ fryser till is under vintern i Sverige.

dubai1 dubai2

I slutet av augusti förra året åkte jag och ma clique till dubai. Något jag är riktigt glad att vi gjorde. Vi bodde i marinan och hade en sjukt overklig utsikt.  Första dagen gjorde vi inte så mycket, eftersom vi inte hade fått någon sömn under resan så sov vi bort dagen. På kvällen försökte vi upptäcka marinan, det slutade med att vi gick vilse och hamnade till slut i Nandos (godaste maten eveeeeer).

dubai3

Andra dagen spenderas mest på stranden, och eftersom det var en måndag var hela stranden endast öppen för kvinnor. Vilket var fett nice för man kunde både bada och sola. SAKNAR!

dubai8

Andra ställen man spenderade mycket tid i var hotellets spa avdelning och JBR. Eftersom vi bodde så nära kunde vi promenera dit på kvällen för äta eller bara sitta och chilla vid stranden.

dubai6

Eftersom jag är en liten diva så bestämde jag mig för att unna mig en dag utan mitt gäng, så bokade in mig i ett hotell mitt i JBR. Hade denna utsikt från balkongen, spenderade hela dagen på att sitta där och typ reflekterade över mitt liv. Det var rätt skönt att bara få vara. Mot kvällen träffade jag upp tjejerna för att äta på shake shack, som btw var en besvikelse :/

dubai4dubai5

Fjärde dagen åkte vi till Abu Dhabi för att besöka Sheikh Zayed mosken. Vi var framme runt 6 tiden så vi hann inte se den under dagen, men det var lugnt för den var lika vacker på kvällen. Hade även en jätte fin bränna och snygg sminkning som jag självklart var tvungen att fånga i en selfie.

dubai7

Vi var tillbaka i dubai runt 10 tiden på kvällen så vi begav oss till hotellet för att fräscha upp oss lite sen fikade vi i Cheesecake Factory. Ett tips är att testa deras red velvet cheesecake, ni kommer inte att ångra det! Promise!!

dubai9 dubai11

Sjätte dagen hade vi både Burj Khalfia och ökensafari planerade.  Vi började md Burj Khalifa och åkte upp till 124 våningen, därifrån hade man utsikt över hela staden. Det var rätt coolt, men tbh något jag hade kunnat skippa. Något som var NICE var att vi käkade five guys (<3) i dubai mall, dör för deras pommes, like wow? Och det var så mycket och tog aldrig slut <3 Efter att ha stress ätit åkte vi tillbaka till hotellet och därifrån varit vi upplockade av vår safari guide. Om man är Dubai får man verkligen inte missa ökensafari, det var såååå roligt.

dubai12dubai13 Sjunde dagen spenderas mestadels på shopping. Först i Souk Al Dahab, ett självklart stopp om man vill köpa abayor och på kvällen i dubai mall. Sista dagen börjades med att chilla i hotellets spa en lång stund och packning. Runt 15:00 checkade vi ut, eftersom vårt flyg inte skulle åka förens 02:00 så hade vi massvis med tid att döda. Så vi begav oss mot Dubai mall för att äta, fönstershoppa och se på vattenfontänen. När vi hade tröttnat på det, tog vi en taxi till JBR och hamnade i Tim Hortons för att fika och ångra att vi inte hade förlängt vår resa.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Håll dig uppdaterad!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!