När läsarna får frågan.

21:00 12 Okt 2017

Blondinbella:

Nu behöver jag er hjälp! Nu börjar vi närma oss ett resultat på den nya designen (Vi byter även namn till Löwengrip!). Lite bakgrund till varför vi gör om. Vi behöver ett tydligare artwork som andas den höga kvalitén Löwengrip faktiskt har, jag tycker inte att vår design hittills visar det. Målet har varit en mix av det skandinaviska stilrena Byredo och lite mer feminina Laura Mercier. Alltså mjukt men ändå stilrent, skandinaviskt och inte för romantiskt. Dessutom finns en viktig aspekt i att produkterna måste synas på hyllan samt sticka ut online, de flesta webshoppar har en vit bakgrund. Alltså kan inget vara helt vitt.

Min fråga är; Vad är er är spontana känslan när ni ser allt? Tror ni att produkterna skulle synas i en hylla ute i ett apotek samt i en webshop mot vit bakgrund där konkurrensen är skyhög? Samt vid bild 1 och 2 – Streck runt om texten eller inte? Hit me med allt klokt ni har. Jag är så nervös :- )//Bella

Läsarna verkar tycka att Löwengrip(!) – är det med eller utan utropstecken förresten – och dess nya logga och design ser ut som en blandning mellan ACO och Maria Nila samt ser väldigt billig ut.
Jag tycker också Bella borde slopa de svarta korkarna och satsa på guld eller silver. OCH! Skippa att stoppa produkter i kartonger. Det är ett sådant jäkla slöseri med resurser med dubbla förpackningar men det kanske Bella skiter i? Hennes miljötänk har väl både ett och annat önska när jag tänker efter…

Men om hon vill ha produkter som sticker ut och inte riktigt smälter i, varken på hyllan eller i webshop- här är mina bästa förslag.
Vad tror ni? Finns det plats för mig ombord på sång och dans-skeppet som är i ständig ”växer så det knakar-expantion? Kanske som ”head of majestic and innovating creations”?

63 kommentarer | “När läsarna får frågan.”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Rebecca skriver:

    Även om jag håller med om principen att det är onödigt med en extra förpackning till produkten så är det en logistisk mardröm att inte ha det. Funkar ju i hyllan men det är svårare på lagret eller under transporten. Särskilt med flytande produkter! Om man inte vill slösa med plast istället.

    1. Linda skriver:

      Fast även om produkten i sig inte har en kartong runt behållaren så levereras produkterna i en gemensam kartong, så det blir nog inga problem.
      Jag jobbade i butik och där är det många varor utan extra kartong som kommer i en gemensam låda innan upp-plock:)

      1. Rebecca skriver:

        Och jag jobbar med förpackningsutveckling. Jag håller verkligen med om att det finns många nackdelar med kartong, och sjukt många bra andra lösningar nu jämfört med bara några år sedan. Men det är tyvärr inte alltid så enkelt som att bara ta bort lådan. På mitt företag jobbar vi med att minimera plast så mycket som möjligt och använda ”miljövänligare” papper för våra kartonger (både konsument och distributionsenhet). Har ju ingen aning om hur de tänker på Löwengrip såklart, de kan ju ha en jättebra lösning för detta också framåt 🙂

        Ber om ursäkt för nörderi, men det är ett spännande område! Hehe

      2. Rebecca skriver:

        Side note: blev typ sugen på att förbättra Bellas förpackningar nu :p minus design, det kan jag inget om…

    2. Aa skriver:

      Kartong om är onödigt. Jag ser hellre att man löser det logistiska eller helt enkelt har det lite svårare att packa upp, än att använda mer onödiga resurser.

    3. Sacha skriver:

      Produkten levereras inte styckvis och inte heller lagras den styckvis på lager… Där står de fint i stora kartonger med kanske 20-50 st i varje.

      1. Rebecca skriver:

        Jo men flaskor utan emballage i den lådan kommer de skakas runt och skadad i transporten. Om man inte fyller ut med plast eller frigolit, men det är inte heller så miljövänligt. 🙂

  2. :) skriver:

    Suck.
    Spelade in ABs senaste live.
    Vill du ha den? (Pågår fortf men jag orkar fan inte höra henne mer)

    1. Tomaten skriver:

      Jag vill se!
      I hennes live nu på natten stod hon och dansade och spelade hög musik i vardagsrummet. Först kom Felicia ut och gick förbi. Anna ropar ”kolla var jag fått idag, wihooo”. Felicia svarar typ ”jaha” (det var en sminkspegel). När F går förbi tillbaka till sitt rum säger Anna till kameran ”jaha jag måste visst sänka.” Sen låtsas hon att hon sänker.

      Musiken är så hög att jag måste sänka mina lurar för att inte sambon bredvid ska vakna.

      Några minuter senare kommer Antonio ut (klockan är väl 2345 typ) och ber mamma sänka. Då sänker hon lite till och säger typ ”jaha mina barn måste sova så jag måste sänka lite”.

      Det är så bakvänt och sjukt. OM hennes barn inte reagerar på hennes beteende måste det väl innebära att de inte vet annat.

      Därefter la Anna sig i sin säng på magen och var noga med att brösten filmades. Alltså, hennes live var helt i linje med diverse 15-åring. Klockan 01 ska hon hämta Roberto på jobbet. De lever ett så konstigt liv, vad är det för vardag?

    2. T skriver:

      Jag vill se!
      I hennes live nu på natten stod hon och dansade och spelade hög musik i vardagsrummet. Först kom Felicia ut och gick förbi. Anna ropar ”kolla var jag fått idag, wihooo”. Felicia svarar typ ”jaha” (det var en sminkspegel). När F går förbi tillbaka till sitt rum säger Anna till kameran ”jaha jag måste visst sänka. Sen låtsas hon att hon sänker.

      Musiken är så hög att jag måste sänka mina lurar för att inte sambon bredvid ska vakna. Några minuter senare kommer Antonio ut (klockan är väl. 2345 typ) och ber mamma sänka. Då sänker hon lite till och säger typ ”jaha mina barn måste sova så jag måste sänka lite”. Det är så bakvänt och sjukt. OM hennes barn inte reagerar på hennes beteende måste det väl innebära att de inte vet annat.

      Därefter la Anna sig i sin säng på magen och var noga med att brösten filmades. Alltså, hennes live var helt i linje med diverse 15-åring. Klockan 01 ska hon hämta Roberto på jobbet. De lever ett så konstigt liv, vad är det för vardag?

  3. Chili skriver:

    Det SISTA hennes nya design gör är ”sticker ut på hyllorna”, tvärtom tycker jag. Ser ut som tusen andra produkter.

  4. Madelon skriver:

    *suck*

    Det Löwengripskan inte förstår är vad som krävs för att bygga ett starkt varumärke så det upplevs som exklusivt. Byredos förpackningar är oerhört enkla och uppfattas som lyxiga och exklusiva för att man förmedlat rätt budskap från början.

    Riktigt starka varumärken kan mer eller mindre strunta helt i förpackningsdesign. Titta bara på La Mer, burkarna ser billigare ut än det du hittar i skönhetshyllan på Ica. En burk La Mer Blue Heart kostar över 3000 kr.

    1. Hajflickan skriver:

      Håller verkligen med dig. Tänker även på svenska Verso, oerhört enkla förpackningar men produkter med hög kvalité. Satsa först på förstaklassigt innehåll och skippa ytan. Finns tillräckligt många produkter i fina förpackningar men med innehåll som inte håller måttet.

      1. Madelon skriver:

        Sant, Versos förpackningar påminner lite om Byredos. Färgerna, typsnittet och formspråket.

        Bellas produkter har dessutom ”fastnat” i apotekssortimentet (kunden förväntar sig prisvärt och folkligt) och då blir det svårt att klättra i rang.

        1. Anonym skriver:

          Flera av hennes produkter är också rätt kassa, luktar billigt (jag veeet – en del älskar den där koladoften som jag tycker bara doftar äckligt och kemiskt) och funkar dåligt. Hon borde satsa på att i första hand höja kvaliteten på hela sortimentet för nu spretar det för mycket. En del av grejerna är bra, andra är jättedåliga och inte alla värda det förhållandevis höga priset.

          1. Macilla skriver:

            Håller med. Mitt hår har aldrig mått så dåligt som efter långvarig användning av schampo och balsam long lasting. Snustorra toppar och av på en massa ställen. Aldrig mer……

  5. Anja skriver:

    Någon som tänkt på hur hennes (mycket tuffa enligt egen utsago) arbetsdagar ser ut? Vi får ju följa med nästan hela dagen på hennes instastory. Allow me to tell you:

    1) Flera dagars funderande fram och tillbaka kring hur nya förpackningen ska se ut. I särklass det allra jobbigaste arbetsmässigt just nu
    2) Måla naglarna
    3) Fika med kollegorna
    4) Skriva ut (eller måste vara assistenten som skrev ut…) resepapper på hennes resa till Dubai och spendera tid på att gå igenom dessa (hon skrev seriöst att hon ”are trying to go through travel paper”)
    4) Sitta i möte gapflappande, med helt öppen dörr och någon tjej som förföljer henne med en kamera
    5) Hämta barnen!

    1. Anonym skriver:

      Det där resedokumentet var det rörigaste jag någonsin sett. Blandat engelska och svenska och så står det att de flyger till Dubai den 4/10 och landar 5/10, är det nästa år de åker eller har de redan varit där i smyg?

      1. Anonym skriver:

        Tycker designen är ganska snygg men om de fortsätter att snåla in när det kommer till förpackningarnas material kommer det även fortsätta osa budget om produkterna.

      2. Linda skriver:

        Känns ju som väldigt bra framförhållning!

    2. Madelon skriver:

      Måste vara jobbigt att ha högar med travel paper som man tvingas gå igenom…haha

  6. Tatiana skriver:

    Face Cream tycker jag istället för Facial Cream

  7. LinneaAC skriver:

    Jag förstår inte riktigt behovet att göra en total makeover redan nu, lcc är ju ett så nytt märke, och i den takt som de kommer med nya produkter kanske det blir någon color i framtiden. Om Isabella ville byta namn hade det väl räckt med ”Löwengrip Care” och ta bort ett ”c” i loggan, var inget fel på designen i övrigt tycker jag, förutom möjligtvis de färgade ränderna på schampooflaskorna.

    Och om det nu absolut behövs en total makeover, varför kan inte Sveriges snabbast växande skönhetsmärke/nästa Estee Lauder hitta en bättre/större/mer erfaren designbyrå? Denna har gjort deodocs design i beautybrand väg, that’s it.

  8. Emma skriver:

    Jobbar på reklambyrå som bla har en designavdelning som gjort Acos ”nya design”, och kan säga att man inte gör ett ny rebranding på några månader utan det tar minst ett år och komma någon vart.

    1. Hacki Hälinen skriver:

      Fast du måste räkna in vilket försprång de har i och med Bellas två timmars kvällsarbete varje dag!

  9. 🙈 skriver:

    OT!!! Booken ska vara med i Filip och Fredrik snart på 5:an. Missa inte!!!

  10. Anonym skriver:

    Men vilken värdelös bloggdesign hos BB, går ju inte att bläddra bak till äldsta kommentarerna utan att sidan hänger sig.

    1. Lejonhjärta skriver:

      Fungerar för mig via mobilen, dock orkar jag inte läsa då det är över 700 kommentarer (!)

  11. Hajflickan skriver:

    Någon som har koll på vad det kan kosta med en helt ny design, med alltifrån reklambyrå och produktbilder till nya förpackningar och hemsida? Vad gör man med sitt nuvarande lager, rear ut? Det måste ju handla om stora kostnader för ett så pass nytt företag.

    1. Anja skriver:

      Ja, man brukar rea ut gamla lagret. 🙂

    2. Anonym skriver:

      Eller säljer lagret till Matsmart som säljer prylarna kraftigt rabatterat till konsumenter. Hehe.

  12. Stina skriver:

    Grymt tråkig design måste jag säga. T.o.m aceton sticker ut mer. Det där kommer försvinna i hyllan!

  13. Helene skriver:

    Gillar hur hon skriver att ”jag ännu inte knäckt den nöten” när det gäller hur de ska skilja torrschampona åt. Som att hon ensam sitter på alla svar i allt.

  14. Anonym skriver:

    Anna är med hos Filip och Fredrik och ska göra en spray tan på Bobby :S

    1. Hajflickan skriver:

      It ain’t live.

      1. Hajflickan skriver:

        (Nevermind, missuppfattade kommentaren 🙂)

  15. Men skriver:

    Hon äter nästan helt veganskt + har lanserat en vegansk sko. Kött och mjölk är nästan en lika stor klimatbov som flyg och bilar. Skinn är extremt miljövidrigt och förgiftar arbetena som jobbar med det. En vegan förbrukar i snitt typ 1/7 så mkt av klimatet som en allätare. Så hon klimatkompenserar ganska bra för att va företagare. Hon lever absolut inte miljövänligt men det funkar liksom inte att en köttätare försöker tillrättavisa en vegan…

    1. Anonym skriver:

      😴

    2. Anonym skriver:

      Tror vi har passerat punkten där vi kan klappa oss på axeln för att vi undviker kött och mejeriprodukter, samtidigt som vi flyger kors och tvärs över världen och konsumerar som det inte fanns en morgondag (gör det ju iofs kanske inte heller).

    3. Anonym skriver:

      Hon äter mer plantbaserat ja men bär fortfarande päls (!!) och läder. Läder är en biprodukt från köttindustrin så då kan hon likväl äta köttet också. Hon är absolut ingen vegan. Klart att det är bra att man slutar äta kött och mejeriprodukter men finns inget att wow:a för om man endast gör det för egen vinning.

      1. Sia skriver:

        Nja resultat är ju detsamm bra för miljön!

    4. Sia skriver:

      Funkar hur bra som helst! Bella är inte vegan för miljön utan för att hålla sig smal ..

    5. Annan anonym skriver:

      När ska vi släppa den här tanken att man kan kompensera sina flygresor genom att äta veganskt? Du måste äta veganskt bra många år för att ”spara in” vad en enda transatlantisk flygtur släpper ut i CO2 (räknat per passagerare).

    6. Camilla skriver:

      Jag blir så nyfiken hur folk tror att världen skulle se ut om det inte fanns kor/får etc. Tror ni verkligen att de djuren skulle finnas om de inte hade ett syfte. Alla våra öppna landskap skulle försvinna och ekosystemet skulle paja rejält

      1. Pung skriver:

        Har du någon gång satt ut hästar på ett sommarbete och plötsligt POFFF allt är borta? Du undrar var allt gräs tog vägen som skulle räcka hela sommaren.. hästar är helt sjuka på att beta ner. Snälla, ersätt en hage med 100 kor mot två hästar och du behöver aldrig mer oroa dig över dina öppna landskap.. Det är inte normalt att va en uppfödare med 100-tals djur. Fattar du produktion för deras mat, gödsel och sen slakt. Hela processen för att få deras kött. Och mjölk.. stå inne ett halvår , sedan fira med hela jävla kommunen att korna får knäppen när de äntligen ska få springa ut igen och röra sig och föräldrarna står hejar på med barnen.

  16. Em.e skriver:

    Vill hon sticka ut borde hon satsa på färg. Känns som många märken valt just mjuka färger och pastell nu, så förstår inte vad det är hon tror det är som kommer få dem att sticka ut?

    1. Sia skriver:

      Mörklila fpk! Inga jävla fula pastellfärger!!! Boeing!!!!

  17. Tova. skriver:

    Inte innovativt alls… Ser ut som ett haffs verk och upplagt för förväxling med ACO tex. Om jag inte köper ACO som jag tycker har mycket bra saker så vill jag att de sticker ut lite i alla fall om de kostar en slant och då vill jag även kunna ha den utanför badrumsskåpet.. Nä den går bort för mig, nu har jag aldrig provat hennes produkter, är de bra?

  18. kaffekunnig skriver:

    Nice med vegan

  19. Vivi the One and Only skriver:

    Off topic:
    Lyssnade precis ut Monster av Joakim Lundell ch fy fan vilken jobbig jävla bok. Grät fasiken en skvätt då och då.

    Kommer du recensera den Camcam?

  20. TM skriver:

    Förpackningarna såg helt ok ut (inte fula, inte snygga) men ändå väldigt intetsägande ut. Hon vill väl växla om LCC till ett lyxmärke och då räcker det inte med samma typ av design som väldigt många andra apotekmärken har.

    Stilen påminner mig väldigt mycket om hennes inredning och klädstil: helt ok, inget unikt, väldigt intetsägande/safe/tråkigt.

  21. Anna skriver:

    Förpackningarna har jag inte så mycket att säga om. Jag tycker inte de ser billiga ut, men inte heller exklusiva. De ser ut som något som passar in i mängden på ett apotek, helt enkelt. Det jag däremot funderar på är namnbytet. Är det verkligen en så bra idé att kalla det Löwengrip? För det första tycker jag inte att det är ett namn som får mig att associera till hudvård. Det är ett ”hårt, kantigt” namn och låter inte som exklusiv skönhetsvård. För det andra – hur länge kommer Isabella att jobba med det här? Hon är ju så enormt ombytlig. Är det verkligen sannolikt att detta är hennes ”livsverk”? Vore det inte bättre med ett neutralare namn, som hon i dagsläget förvisso kan fronta och knyta till sin person, men där det är enklare att sälja när hon tröttnat på det här och ska ge sig in i någon annan bransch? De märken som heter som sin upphovsman är väl i de allra flesta fall sådana där personen jobbat med det och förknippats med det resten av sitt liv, inte så länge det är kul och så fort det blir en rutin blir det för tråkigt att fortsätta med. Tänker på typ IKEA, Chanel etc.

  22. Anonym skriver:

    Bellas hemkörda sprit i dunken 🙂
    Det stod fel i någon kvällstidning, det stod BlindBella .
    Bella gör porr med Puma Swede.
    At Arlanda, terminal 5 i en butik nära dig.
    Bellas braiga badolja.
    Bellas hemtorkade svamp med lidingö lukt 🙂
    Bellas tömmer tjocka hetsätarkattens kattsandlåda.

    1. Hajflickan skriver:

      Hur mår vi?

      1. Anonym skriver:

        Mycket bra här.
        Och du min brutus?

  23. T skriver:

    Jag vill se!
    I hennes live nu på natten stod hon och dansade och spelade hög musik i vardagsrummet. Först kom Felicia ut och gick förbi. Anna ropar ”kolla var jag fått idag, wihooo”. Felicia svarar typ ”jaha” (det var en sminkspegel). När F går förbi tillbaka till sitt rum säger Anna till kameran ”jaha jag måste visst sänka. Sen låtsas hon att hon sänker.

    Musiken är så hög att jag måste sänka mina lurar för att inte sambon bredvid ska vakna. Några minuter senare kommer Antonio ut (klockan är väl. 2345 typ) och ber mamma sänka. Då sänker hon lite till och säger typ ”jaha mina barn måste sova så jag måste sänka lite”. Det är så bakvänt och sjukt. OM hennes barn inte reagerar på hennes beteende måste det väl innebära att de inte vet annat.

    Därefter la Anna sig i sin säng på magen och var noga med att brösten filmades. Alltså, hennes live var helt i linje med diverse 15-åring. Klockan 01 ska hon hämta Roberto på jobbet. De lever ett så konstigt liv, vad är det för vardag?

  24. Anonym skriver:

    Smörjer hellre in hela kroppen med komogenisk kokosnötsolja än att köpa blondinbellans produkter

  25. Anonym skriver:

    Kenza skriver att hon är höstdeppig och inte orkat boka in några roliga saker att se fram emot, men trots det ska hon på två resor, London och en längre vinterresa. Hur tänker man där? Blir resor mer ”whatever” och taget för givet ju mer pengar man har eller vadå?

    1. Greta skriver:

      Det brukar väl komma diverse förslag från samarbetspartners? Har inte någon hört av sig om Coachella i april 2018?
      Revolve, Nelly och Chimi brukar väl ordna trevliga utflykter på vintern?
      Nej, jag tror att Kenza överdriver för hon har säkert förslag till resor framöver.
      Skillnad om hon verkligen längtade bort och inte hade råd. Som är det som gäller för många ”vanliga” människor. Är det inte värre saker Kenza har att klaga över så tycker jag inte synd om henne.

  26. Jenny skriver:

    Men hur ska de göra bytet från gammal till ny design?
    Tänker de sig att produkter med den äldre designen ska finnas hos återförsäljarna i samma hylla som produkter med den nya? Eller tar man tillbaka det som finns i distributionen och byter till nytt? Detta måste kosta skjortan. Antar att det även finns lager av äldre produkter som inte nått distributionen.
    Att rea ut det äldre förstör imagen och begränsar möjligheten att sälja det nya.
    Med så många referenser (unika artikelnummer) innebär ett designbyte en stor apparat.
    Om gammalt och nytt står tillsammans förlorar man den visual impact som bytet till ny design är tänkt att ge.
    Jag är väldigt fundersam över hur Bella och Pingis har tänkt sig det hela.

  27. Anonym skriver:

    Vad har hänt med Emma förresten?

  28. Anna-Lena skriver:

    Tycker att det är tråkigt att Bella alltid vill vara som någon annan.
    Hennes företag ska bli som Estee Lauder, förpackningarna ska se ut som Laura Mercier och Byredo, hon ska bli nästa Richard Branson eller Petter Stordalen… Har hon egna idéer? Hur kan hon som verkar vara så ambitiös och ha ganska stort självförtroende inte tro mer på och ha fler egna idéer?

  29. Matilda skriver:

    Jag förstår inte vad som är fel på designen hennes grejer har nu? De nya ”exklusiva” flaskorna känns typ likadana som de nuvarande. Jag vet inte, det känns som att de kommer slösa massa pengar på egentligen ingenting.

    Har dagkrämen med 50spf i badrumsskåpet, krämen i sig suger (smular som fan), men designmässigt tycker jag den är rätt fin, om än lite anonym.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Håll dig uppdaterad!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla