Ny design för LCC

19:00 9 Okt 2017

Blondinbella:

Vi jobbar med en byrå som heter Good Luck Have Fun och dom måste nog tycka att jag är världens jobbigaste kund. Men det är ingen enkel grej att ändra ett helt varumärke, det måste kännas 100% rätt. Jag vill ha en design som jag kan leva med tills jag själv är gammal. Det måste vara tidlöst, klassiskt, feminint och skandinaviskt. Drömmen är en mix av Laura Mercier och Byredo. Lättare sagt än gjort.//Bella

Bella är på jakt efter en ny design till sina produkter och här ovan ser ni två exempel.
Den översta får jag spontant Apoliva-vibes från och de understa känner som Axe – manly man man!
Vad tycker ni? Gillar ni någon? Ingen? Båda?

Jag tycker fortfarande att Bella borde återinföra LCC-cykeln och den borde även stå modell för hennes produkter – tycker ni inte?

47 kommentarer | “Ny design för LCC”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Anonym skriver:

    Det är för mycket text på plastflaskorna.

  2. Hajflickan skriver:

    De svarta ser ut som någon Axe-serie.

  3. En annan Marie skriver:

    Ingen design är evig. Produkterna behöver oavsett uppdateras regelbundet för att kunderna ska bibehålla intresset.

    Exemplen på bilderna är tråkiga och sticker inte ut på nåt sätt från dussinet andra, liknande produkter.

    1. Elin skriver:

      Fast hur ska man sticka ut numera, med limegröna flaskor?

  4. Linda skriver:

    Skrev detta på hennes blogg, angående årets mamma, som hon raderade:

    Du har flera ggr klartgjort att karriären är lika viktig som familj/barn, det finns svart på vitt. Det är ju som att säga att det inte är säkert barnen skulle gå före om nåt händer. Är det fortfarande kul att provocera el varför uttrycker man sig så? Barnen är levande ting, det är inte en karriär.

    Dessutom, om det ska krävas en skilsmässa för att klara av att sätta regler, vabba mm så kanske familjelivet bör vänta. Man kan inte outsourca allt.

    1. I skriver:

      Men låt henne vara. Att börja lägga sig i hur hon är som mamma är att gå för långt. Det är inte din business så att säga. Låt henne sköta den biten själv.

      1. Elina skriver:

        Hur menar du med att familjelivet bör vänta när man redan har skaffat barn?

    2. Elin skriver:

      Men alltså, hur orkar sådana som du? Gå och bry dig om barn som faktiskt behöver det, volontärjobba hos Rädda barnen exempelvis. Bellas barn klarar sig, jag lovar!

      1. A skriver:

        +111111

    3. Anna skriver:

      Get a life.

    4. Helena skriver:

      Vilken obehaglig kommentar. Go Bella, sånt ska bara bort. Usch.

  5. Helene skriver:

    Gradient… skönt att designen är så med i matchen. Rätt oskönt mot byrån dock att slänga ut deras work in progress så. Dock smart av henne att få så mycket gratis feedback från hennes målgrupp. Inte konstigt att märket går så bra, köparna har ju fått bestämma allt.

    1. Anonym skriver:

      Hon kanske har fått ok från byrån att lägga ut det?

      1. Helene skriver:

        Jag hoppas det!

  6. Tea skriver:

    Då är nuvarande design både bättre och roligare! Båda ovan är rent ut sagt skittråkiga. Stilrent behöver inte vara tråkigt och intetsägande.

  7. Sacha skriver:

    Tycker ändå svarta produkter är liiiite coolare än vita, rosa, babyblå…

  8. Anonym skriver:

    Självklart får det inte godkänt av någon 🙈 för hon gör ju inget bra.

    1. Tove skriver:

      Jag tycker tvärt om att just dessa inlägg där hon frågar läsarna om sina produkter brukar vara dem där folk är snällast mot henne. Ok mycket kritik nu, men att få gratis kundundersökningar är ju toppen. Att få gratis recension av sitt föräldraskap varje dag är väl inte lika kul kanske.

  9. Henrietta skriver:

    Någon som kan hitta FI:s skuggbudget nånstans? Jag hittar bara deras massiva partiprogram på över 200 sidor, men hittar inga diagram, siffror, prognoser, satsningar… Har FI alla siffrorna i stallet?
    Kanske ett hemligt stall?

  10. Sanningsströssel skriver:

    En seriös entreprenör hade ju tillsatt fokusgrupper, gärna med personer ur en potentiell kundgrupp. Men Isabella gör ju allt på sitt sätt så hon har väl ställt frågan till alla anställda på kontoret och fått ett underlag som byrån jobbat fram.

    Det finns inga genvägar till/i den tuffa bransch hon vill ge sig in i…

    1. Siri skriver:

      Även synpunkter från Hong Kong, Saudi och Dubai bör inhämtas innan de spikar den nya designen 😊

  11. J skriver:

    De svarta flaskorna får mig att tänka på David Beckhams gamle? skönhetsprodukter. Vet ej om de finns fortfarande. Vet bara att pappa fick ett kit när han var runt 60 för en sådär tio år sen. Jag då, 14-15år tyckte ju det var himla lyxigt och coolt att pappa hade David Beckham deo ect. Mvh uppvuxen på landet med typ icas shampoo x}

  12. Kneja skriver:

    Om man plockar bort en del text på den översta, kanske liiite starkare färg och sen lite gulddetaljer (tex ram runt texten) så kanske…

  13. Anonym skriver:

    Båda ser…billiga ut.

  14. E skriver:

    De pastelliga ser ut som Maria Nila, de svarta som Oribe.
    Någon mix av Laura Mercier och Byredo är det väl ändå inte ens i närheten av?

  15. Anonym skriver:

    De har tagit bort care and color

  16. Ella skriver:

    Den översta ser ut som något från &other stories och det understa, som någon annan nämnde ovan, som David Beckhams gamla hudvårdsserie – inte på ett positivt sätt. Jag är ledsen, men precis som det mesta Blondinbella gör så känns det lite…b. Inget jag spontant skulle dras till, liksom.

  17. :) skriver:

    Jag förstår ju att hon vill ha en ny design, hoppas bara att alla hennes produkter kommer få samma utseende då. Tittar man på hemsidan nu så finns det ju fyra olika utseenden.

    Sen tror jag inte att hon förstår vikten av att förnya design och produktinnehåll med tiden eftersom hon skriver att hon vill behålla den tills hon blir gammal.
    Fokusgrupper kanske hon har och samtidigt nyttjar sin läsarskara? Men jag själv tror inte hon har det, det är enklare och en billigare kortsiktig lösning att använda sig av ”oss”.

    Jag beundrar henne för att hon vill ta över världen men hon har mycket att lära och spretar för mycket. Titta på cocacola. Dom startade med en produkt och höll fast vid den samtidigt som dom vräkte på, och gör fortfarande, med reklam.
    Det var först senare de utvecklade fler produkter.

  18. Anonym skriver:

    Vad är det för streck i mitten? Ser ut som en ritning i ett dataprogram. I min åsikt borde man ta bort allt det där plus göra om typsnittet på texten som inte alls andas kvinnligt skönhetsmärke. Så trist att skönhetsbranschen är så könsbunden…

  19. 🐥 skriver:

    Ingen som noterat att det bara står Löwengrip på flaskorna? var tog Care & Color vägen?

    1. Siri skriver:

      Det finns ingen Color längre i sortimentet för den färgkosmetik LCC hade tidigare fungerade tydligen inte. Det är mycket mode i färger för läppar och naglar.

      1. 🐥 skriver:

        Jo jag vet, men hon har fortsatt att kalla det för LCC även om färgen inte funnits där. Nu verkar det som att hon valt att byta ut LCC och kalla hennes hudvårdsmärke för Löwengrip istället. Förstår bara inte varför hon inte gjorde det tidigare eller från början istället för att byta namn nu när många redan vet vad LCC är. Det är inte heller första gången hon byter design på sina förpackningar.

    2. Helena skriver:

      Hon har ju hintat om namnbyte rätt länge nu, skrivit att det ska blir mer personligt så var rätt uppenbart vad det skulle bli. Däremot undrar jag hur hennes pappa känner nu, det var ju han som hittade på namnet Löwengrip och nu har hans dotter som inte pratar med honom gjort det till sitt egna varumärke!

      1. Jenny skriver:

        Bellas pappa har väl inget med namnet Löwengrip att göra?
        Han heter Rydberg – precis som Bella innan hon gifte sig.
        Det var Bellas mormor och mamma som bytte till Löwengrip och Bella hängde på.

  20. Vivi the one and only skriver:

    Får chanel vibbar av de översta 😮

  21. L2 skriver:

    Jag tänker på att hon vill sälja sina produkter på apotek. Vad har apoteksprodukter för färger? Vita, rosa, babyblå. Våga ändra din färgskala tycker jag!

  22. R skriver:

    De översta är ju nästan identiska med Codages förpackningar och de undre är ganska snarlika Oribes. Inte särskilt kreativt, unikt och nyskapande i något av fallen…

  23. RMY skriver:

    Nja… jag gillade varken den mörka eller ljusa varianten. Den ljusa serien skulle jag inte lägga märka till i hyllorna då den är för anonym.
    Den mörka får mig att känna mig typ…deprimerad/tung/nedstämd.
    Jag har aldrig testat hennes produkter och med designen på de nya förpackningarna känner jag inget sug av att göra det heller.

    Har LCC nån ögonkräm ?? Isf, är det nån som har testat den ??

  24. Jenny skriver:

    Men hur ska de göra bytet från gammal till ny design?
    Tänker de sig att produkter med den äldre designen ska finnas hos återförsäljarna i samma hylla som produkter med den nya? Eller tar man tillbaka det som finns i distributionen och byter till nytt? Detta måste kosta skjortan. Antar att det även finns lager av äldre produkter som inte nått distributionen.
    Att rea ut det äldre förstör imagen och begränsar möjligheten att sälja det nya.
    Med så många referenser (unika artikelnummer) innebär ett designbyte en stor apparat.
    Om gammalt och nytt står tillsammans förlorar man den visual impact som bytet till ny design är tänkt att ge.
    Jag är väldigt fundersam över hur Bella och Pingis har tänkt sig det hela. Men det är inte mitt företag och mina pengar så jag får följa operationen på avstånd 🙂

    1. Helena skriver:

      De har (eller hade?) en rea-sida för produkter med felaktiga förpackningar. De kanske hamnar där… Oavsett så är det lite så med företagande, man måste vara beredd att göra om och ibland kostar det rejält men annars kommer man ju inte framåt. Man kan inte fortsätta med något man inte tror på (design och namn) bara för att det är dyrt att byta liksom.

      1. Jenny skriver:

        För mig får de gärna byta design. Jag undrar bara hur man tänker sig det hela för det är en omfattande och dyrbar åtgärd att byta design om man inte vill att det ska finnas blandat gammalt och nytt under ett år eller längre.

  25. A skriver:

    Du menar Apolosophy va och inte Apoliva?

  26. Ina skriver:

    Har aldrig köpt, och kommer aldrig att köpa, hennes produkter så jag är inte intresserad hur hon utformar sina grejer… blä… 🙂

  27. En annan J skriver:

    Jag tyckte att den översta designen var hur fin som helst. För mig var det en fullträff 😅

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Håll dig uppdaterad!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla