Föredömligt, Elsa!

06:00 7 Dec 2017

Elsa Billgren:

Ni är flera stycken som lyft fram hur mycket ni uppskattar Elsa Billgrens samarbeten och jag måste hålla med er.
Det känns genomtänkta och genomarbetade och inte alls så där haffsigt ihopslängda som man kan se på bloggar och Instagram många gånger och det är någonting att premiera tycker jag.
Ta det här inlägget som exempel – hon skriver om en app som Sveriges snabbast växande köp och sälj-plats för barnfamiljer.
Inte nog med att hon använder appen själv, hon ger även tips på hur man ska göra för att själv på bästa sätt sälja kläder där – hon försöker inte bara pracka dem på sina läsare utan har tänkt ett steg längre.
Och tipset om att stryka kläderna – det är någon som Sellpy också borde lyssna på. Maken till skrynkliga kläder har jag då aldrig sett tidigare.. Är det någon på kontoret som suttit på påsarna i en vecka innan de packas upp?

Elsas inlägg fick mig faktiskt att bli nyfiken och vilja använda appen och då har jag inte ens har några småbarn själv. Det har aldrig hänt mig med varken Sellpy eller Refunder och då är de mycket mer i min målgrupp!
Föredömligt Elsa! Föredömligt!

16 kommentarer | “Föredömligt, Elsa!”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Milla skriver:

    Håller med! Även Sandra Beijer. Hennes reklaminlägg brukar vara lika intressanta som de vanliga inläggen, medan jag hos andra bloggare bara scrollar förbi.

    1. Anjana skriver:

      Och Underbara Claras! Tycker de är toppen!

  2. Anonym skriver:

    Camcam!
    Känns som det finns många olagliga lotterier på instagram nu i.o.m att företagen kör julkalendrar varje dag.
    T.ex Monroeworld (butik på Stureplan) har en som skiljer sig lite från de andra.
    Du ska 1. följa butiken på insta 2. bli medlem
    sen väljer de ut två vinnare som antingen har: Bäst motivering eller få flest personer att gå in och tagga sitt konto under luckan.

    Aldrig sett en utlottning där andra ska gå in och tagga någon? Men är kanske som en typ av röstning?

    1. Linnea skriver:

      Men det låter ju inte som ett lotteri för mig, är ju inte slump som avgör vem som vinner.
      Som du beskriver det ska man antingen skriva en bra motivering eller anstränga sig för att få folk att tagga ens konto.

      1. Anonym skriver:

        Säger inte att just dem gör fel. Men har ju tidigare taggits upp hur det inte räcker att börja följa, tagga två vänner etc enligt en inspektion. Så undrar v ren nyfikenhet var gränsen går 🙂
        T.ex Foreo som lottar ut produkter till en vinnare som följer kontot och taggar två vänner är ju inte okej som jag förstått det

  3. Therese skriver:

    måste bara säga, ang sellpy. Har läst all skit folk har skrivit om dem tidigare, men jag trodde bara att folk var dåliga på att läsa informationen och blev sura att exempelvis trasiga kläder sorteras bort till en kostnad av 10 kr, trots att det står på hemsidan att det är så det går till. Men alltså, de var sämre än vad jag någonsin kunde anat. Jag kollade ändå supernoga så att jag bara skickade in hela och rena kläder som bör ha ett värde över 50 kr. Ändå rensades över hälften av kläderna bort, de flesta som trasiga/slitna trots att det absolut inte var fallet. De värderade även sakerna väldigt märkligt. En tjocktröja med nypris 499 i bra skick var tydligen för billig, men en tunika med nypris 249 hade de inga problem att lägga ut till försäljning…

    1. Hannie skriver:

      Har exakt samma upplevelse! Aldrig använd klänning som vid inköp kostade 1000 kr – för billig för att läggas ut. Klänning jag köpt på primark för typ 100 spänn, den la dom ut?!

      1. E skriver:

        Enig med er båda, ungefär noll koll på vad för kläder de säljer. Man ska ha ca 24 timmar på sig att maila om man har synpunkter på vad de rensat bort men mailar/hör man av av sig direkt så är kläderna ändå borta.
        Vill en sälja skulle jag verkligen fundera både en och två gånger om jag verkligen vill sälja via sellpy idén är god men det sköts inte snyggt..

        1. LindaEd skriver:

          Jag håller med er. Jag tror dock inte att Sellpy inte har koll på vad de sorterar bort och vad de behåller. Jag tror inte heller att de lämnar till välgörenhetsorganisationer. Kanske är jag för konspiratorisk men jag tror att de blåser människor mer storskaligt än man känner till genom att t.ex. använda andra säljkanaler. På samma sätt som de försöker boosta upp sina egna omdömen genom falsk-positiva återkopplingar. Tittar man på deras auktioner så kan man konstatera att de i många fall tjänar sämre än andra säljare på Tradera med likvärdiga objekt – detta är de naturligtvis medvetna om.

          /Linda

          1. E skriver:

            Både ock tror jag. Skickade en del kläder som har bra andra hands-värde från mer alternativa märken men där skrevs inte ens märken ut (de sorterades inte bort).
            Men i fallen ovan kanske någon anställd varit sugen på klänningen och tröjan eller liknande eller som du säger sålt genom andra kanaler.. Fulspel tycker jag nog däremot de kör med.

  4. HIfs skriver:

    Jag tycker också hon gör bra samarbeten och kanske är det därför jag blir surare när det visar sig att hon inte använder grejerna hon gör reklam för? Funderar på hur en funkar psykologiskt, vad får mig att tycka att någon är trovärdig? Nu senast var det ett schampo från urtekram jag blev nyfiken på som hon sa sig använda och sen några veckor senare så svarar hon att hon använder ett helt annat schampo, då tappar hon för mig den trovärdighet jag gett henne just för att hon framställer det som att hon faktiskt använder det hon gör reklam för. Fattar ni hur jag menar? Hade hon gjort vanlig oengagerad reklam som många andra hade jag ju inte brytt mig?

  5. 👩🏻‍🎤 skriver:

    Senaste månaden har Therese Lindgren säkert fått hem 15 olika mjukisställ från Madlady som hon visar upp på Instastory eller Snapchat.

    Jag har varit sugen på en morgonrock därifrån innan men jag VÄGRAR verkligen köpa den. Nog för att hon blivit bättre på att reklammarkera… men jag kräks över antalet samarbeten.

    Det är KONSTANT. Madlady, NA-KD, Nextory, Chiquelle, Personlig Almanacka, Elle Pistol, Cocopanda…

    Jag förstår att mycket vill ha mer.. men det finns fan ett litet ansvar i att inte bidra till den sjuka konsumtionshets som existerar bland unga. Speciellt vid jul.

    Jag har jobbat på bank i 8 år.. och andelen ”medelsvenssons” som kommer in efter julhelgerna för att försöka ordna upp sin ekonomi efter att ha gjort julklappsinköp på kredit och avbetalningar.. är skrämmande.

    Dessa influencers får ju mångas önskelistor att innehålla sminkpaletter för runt 1000-lap.. bara det känns absurt?

    De som har en yngre publik på sina sociala kanaler borde tydliggöra att ”Dessa sakerna har jag fått. Utan kostnad”. Istället för att ”detta klickade jag hem”. Blir en orimlig bild då en yngre publik faktiskt många gånger inte förstår innebörden utav ett samarbete.

  6. Elsa Billgren skriver:

    Tack snälla! <3 Massa kramar/Elsa

    1. Nadia skriver:

      Heja dig, Elsa! Tycker att det är så bra att du tar ditt jobb på allvar och gör fina samarbeten vilket gör att jag som läsare blir nyfiken på produkten.

  7. Anonym skriver:

    ÄLSKAR verkligen Elsas samarbeten. Ser nästan fram emot hennes reklaminlägg för att upptäcka nya produkter. Köpte urtekrams schampo och balsam när hon rekommenderade dem och jag gillar dem. Samma med Sandra Beijer. Märks att de varit i branschen länge.

  8. Helena skriver:

    Skillnaden i hur influencers sköter och presenterar sina samarbeten är gigantisk. Jag hoppas och tror på en självsanering inom ett par år. De som hoppar på alla samarbeten och gör slarviga inlägg kommer tappa såväl läsare som samarbetspartners. Det är fortfarande förhållandevis många stora bloggare som verkar sakna mål och strategi, det skriver lite hipp som happ om det som faller dem in för stunden. Detta avspeglas ofta i rubriksättningen av inläggen. Jag tror inte att dagboksstuket kommer funka länge till om det inte är en person som utmärker som på ett eller annat sätt. Kraven ökar på professionellt skrivande och presentation i kombination med en tydlig strategi.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Håll dig uppdaterad!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla