LCCs nya design

18:00 5 Dec 2017

Blondinbella:

Kanske gör de sig bättre i verkligheten än på bild men jag gillar verkligen inte utseendet på Löwengrip Care & Colors nya produkter.
Jag tycker de är totalt intetsägande…

Vad tycker ni? Skulle de dra till sig er uppmärksamhet på en webbsida eller i en affär?

76 kommentarer | “LCCs nya design”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Anonym skriver:

    Nja, det där var inte så upphetsande. Trist design, inget som lockar. Lite för många färger och utseenden också så det framgår inte automatiskt att det är produkter från samma märke.

  2. Aa skriver:

    Möjligtvis den rosa med guldgängen, annars nää. Jag har aldrig testat eller luktat på Löwngrips produkter

    1. Anonym skriver:

      Det är ju gamla produkten 🙂
      Jag tycker de gamla var finare.

  3. rebecka 🐞 skriver:

    gillar verkligen den rosa nyansen på gamla flaskan, den tillsammans med den blå och sen vita kändes fräscht och utmärkande, lite roligt och ungt. de nya känns bara ”meh”.

  4. Em.e skriver:

    Använder inte produkterna, men om man ska gå efter utseendet så saknar jag blinget. Det gjorde att man iallafall la märke till dem. Tycker det ser ut lite som produkter för män som ofta är tråkiga, enfärgade och ser ut som en i mängden

  5. M. Den riktiga skriver:

    Ot.

    Nu har Odd lagt ut en ny video, på vissa ställen var det svårt att höra vad han rappade, men försökte skiva ner så gott som jag kunde… jag antar att denna är ”jag kunde väl fått behålla grillen”

    ”Jag lovade att vara tyst baby
    Men jag kan inte vara tyst om det här
    Minns hur jag stekte upp köttet
    Det var sommar
    Alla friends var där

    Gråter tills alla kuddarna i min nya lägenhet är våta
    Varför just grillen baby för mig är det en gåta

    Du sa att jag ändå inte kan ha den utan hus
    I det mörkaste av mörker tog du mitt enda ljus

    Vad du inte vet är
    När du inte är hemma där
    Så smyger jag dit
    Och knäcker upp en bira
    Lägger upp en flintastek
    Sätter på min bästa skiva

    Men allt det där fick ett slut när du anställde en vakt
    Ja, det var jag som smög runt på tomten
    Så nu är det sagt!

    Fuck den där grannen som var tvungen att gola
    Antar att hon såg mig när hon låg ute och sola

    Allt jag har på hjärtat både nu och då
    Jag kunde väl fått behålla grillen som förlåt
    För alla stunder som vi haft
    Allt jag ville var att ha ett hus med tomt så jag kunde grilla så nu är det sagt”

    1. Em.e skriver:

      Naaaa, vet inte om jag tror på dig. Pics or it didn’t happen

    2. Sofia skriver:

      Alltså, jag tror inte ett ögonblick på det här men det är sjukt underhållande!

    3. Harmagedon skriver:

      Men stackarn. Undra vad han gjort mot personen bakom det där kontot.

      1. Wera skriver:

        Jag är också vän med honom, kan intyga att det är på riktigt. Borde finnas fler som är vänner med honom som kanske kan lägga upp URL med bild så att alla kan se?

        1. Em.e skriver:

          Gör det då, använd webcam på datorn eller en app som spelar in skärmen, finns både för iPhone och Android

        2. Hacki Hälinen skriver:

          Men gör det bara själv då. Han har ju endast 57 följare, så är du en av dem är du hyfsat unik. 🙄

        3. Sanna skriver:

          Vad heter han på Instagram?

    4. S skriver:

      Var var var?

      1. Wera skriver:

        På hans privata instagram

        1. S skriver:

          Som heter vad?

    5. Wera skriver:

      Nu får man verkligen se mer av Oddy. Han biter tillbaka. Skönt att se. Var skeptiskt till namnet på den nyaste han la upp, men knöt ihop det väldigt bra. Stolt över honom!

    6. S skriver:

      Hahahahahaha😂😂

    7. My skriver:

      Kan du inte öppna ett oddkonto på ig med denna musiken? Jag skulle följa direkt

    8. F skriver:

      😂😂😂😂
      Jag bryr mig inte om det är på riktigt eller inte – jag skrattar alldeles för mycket åt det här ❤

    9. Pegasus skriver:

      Hahaha alltså,jag orkar inte! Bryr mig inte om det är på riktigt, det här var sjukt kul och jag skrattade orimligt mycket 😂

    10. Den andra C skriver:

      Om det här mot förmodan skulle vara sant, så är det, det märkligaste som har hänt i sociala medier-världen.

      Om det är hittepå så är du det roligaste som har hänt ett kommentarsfält. Vad pågår i ditt huvud för att ens hitta på det här 😂😂😂😂

      1. M. Den riktiga skriver:

        Den av de finaste komplimangerna man kan få♥️

      2. F skriver:

        Låtlistan, den här texten… Jag vill att det ska vara sant och isf vill jag ha Odd 😂😂😂

    11. Anonym skriver:

      Du tänkte inte på den lilla detaljen att Odds privata instagramkonto fortfarande ligger på 5 inlägg trots allt det du påstår om nya videor och texter? 😉

      Med tanke på att en viss Shark Weeks lite mer ”humoristiska” twitterflöde har ökat rejält igen precis de senaste dagarna, ser jag inte denna nyuppkomna ”M. Den riktiga” här som en ren slump. Just saying.

      1. M. Den riktiga skriver:

        Väta lite nu… skulle jag vara den sk Sharkweek? Jag hatar hajar. Det mest läskiga som finns efter spindlar.

    12. Annan anonym skriver:

      Det var roligare första gången, nu tycker jag det börjar gå lite överstyr med det här hittepåandet…

  6. Anonym skriver:

    Vet inte.. men samtidigt vill jag inte ha en massa ”skarpa” färger i mitt badrum.. snyggare än tex de rosa. De hade jag inte velat ha framme.

  7. Jenny skriver:

    En fet diss.

    Nu ser de bara så plottrigt ut..

    Jag är väl mer den som gillar när allt är enhetligt så att säga.
    Men alla tycker olika.

    1. Izabella skriver:

      Camilla borde kanske ha förklarat bilderna lite. På bilderna ser man alltså den nya designen OCH den gamla designen.

      – Bild 1: Endast den nya designen.
      – Bild 2: Gamla designen till vänster (rosa), nya designen till höger.
      – Bild 3: Gamla designen övre raden (vita), nya designen undre raden.
      – Bild 4: Gamla designen undre raden (mix/baby färger), nya designen övre raden.

      Så, den nya designen är med andra ord enhetlig och enligt mig sjukt mycket snyggare/lyxigare/mognare än gamla designen.

  8. anonym skriver:

    Nej för trista inget jag lockas av att köpa.

  9. Emma skriver:

    Köper inte produkter pga. förpackningen men tycker definitivt att de nya är snyggare än de gamla

  10. Anton skriver:

    Bästa raderna 🙂
    Fuck den där grannen som var tvungen att gola
    Antar att hon såg mig när hon låg ute och sola

  11. Dom rosa flaskorna gillar jag, dom var finast! Men dom andra tilltalar inte mig alls. Tråkig och verkar ha en väldigt dov färg. Så nej inget som tilltala mig.

  12. Helena skriver:

    Nytänkande design…….

  13. Anonym skriver:

    Dessa känns väldigt intetsögande och osynliga. En förpackning jag gillar är Nivea Q10:s nya nattkräm. Den är mörkblå med guld och lite vitt, en långsmal förpackning som påminner om serum. Jag använder ingen nattkräm men den läckra förpackningen ingav förtroende och jag ska köpa en när jag är på Ica Maxi nästa gång!

  14. Maja S skriver:

    Varför hålla på att byta utseende på flaskor o tuber?
    Tycker LCC är de där vitbeiga med rosa på.
    Nuvarande alldeles för plottrigt

  15. Anna skriver:

    De känns trista och intetsägande, och väldigt lika. Avskyr när det är för lätt att förväxla produkter, skulle lätt kunna ta fel på duschcremen och bodylotionen.

  16. S skriver:

    Som andra redan skrivit: utseendet gör det typ omöjligt att skilja dem från andra produkter. Den rosa flaskan var så karaktäristisk för LCC och stod iaf ut lite – även om den kanske var lite barnslig i utseendet.

  17. Malin skriver:

    Rättq mig om jag har fel men såg inte flaskorna typ ut såhär senast de presenterade en ny design? Och då valde ju isabella att lyssna på läsarna och slopa den nya planerade designen för att fokusera på en annan istället som läsarna tyckte mer om, typ inlägg av guld-detaljer?

    1. Anna skriver:

      Jo, det var många som ogillade den här stilen. Jag jobbar inte med produktutveckling men det lilla jag vet om sådant är att det ofta är en lång process som tar tid, man låter användarna testa och utvärdera etc. Bara den lilla korken på handkrämstuben är sådant som många nog kommer störa sig på- ser ut att vara pillig att skruva dit och kan lätt slinta ur fingrarna och studsa iväg.

  18. Ajlin skriver:

    Jag är verkligen inte speciellt bevandrad i hudvård pga kunde inte bry mig mindre, men någon gång har jag väl strosat bland hyllorna på Åhléns. Och jag tänker att nej, Bellas förpackningar sticker nog inte ut så mycket men vilka hudgojs-förpackningar gör det? Tycker att alla förpackningar och märken ser typ likadana ut.

  19. Anonym skriver:

    Jag gillar verkligen Bella, hon är inspirerande och sympatisk men dessa förpackningar känns lite barnsliga. I å för sig så är inte förpackningen det viktigaste utan innehållet.

  20. Anonymm skriver:

    Jag tycker vissa av de nya påminner om märket Living proofs design. Inget nytt enligt mig, men jag förstår att den nya stilen är mer anpassad efter vilka de vill sälja till nu. Tycker att de rosa känns en aning barnsliga. Men hade inte köpt hennes produkter iaf 🙂

    1. L skriver:

      Jaa, ser ut som en blandning av Living proof och ACO

  21. Kicki skriver:

    Skulle aldrig i livet köpa nån skönhets/hudvårdsprodukt på grund av utseendet på förpackningen o burkarna. Min hy kräver mer o jag läser recensioner el tips från folk när jag köper nya produkter. Använder bl. a Exuviance o dom har ju inte direkt nåt Wow!! över sig haha! Men åhh så bra dom är för mig.
    Så Isabellas design känns inte viktig för mig utan undrar om nån testat tex serumet o vill dela med sig av erfarenheten?

  22. lovisa skriver:

    Ser precis ut som apolivas nya hårserie.
    Väldig tråkig design, ser ut som de flesta märken som vill vara minimalistiska idag, men misslyckas pga det inte finns någon identitet överhuvudtaget.
    Men det är väl som med allt bella gör, dussinproducerat och mediokert.
    Sen har ju detta märke inga speciella ingredienser, så de måste ju verkligen lägga krut på design för att kunna sälja.

  23. Anonym skriver:

    Det var väl väntat att inte Bloggbevakning skulle gilla detta 😊

  24. M skriver:

    Har som många andra redan sagt, riktigt svårt att se att dessa ska stå ut tillräckligt ur mängden för att sälja bra…

  25. Kakburken skriver:

    Tycker att det är en väldigt tråkig och intetsägande design, men å andra sidan är det innehållet som är det viktiga. Titta på exempelvis biotherm. Deras design är ett riktigt sömnpiller och ser typ ut att höra hemma på ett apotek, men det är stort och säljer bra ändå, för att innehållet är bra.

  26. Anonym skriver:

    Såg precis att dessa produkter säljs på Ullared! Haha såg rätt roligt ut där bland allt billigt skit 🙂

  27. Eva skriver:

    Tycker dom är superfina! Mycket mer premium än den gamla designen. Men vad hände med Acne som var den designbyrå som skulle hjälpa henne? Har hon bytt mitt i designarbetet? Eller minns jag fel?

  28. Julia skriver:

    Jag tycker nya designen är skitsnygg! Sobert, skandinaviskt, minimalistiskt. Lite naturnära och pålitligt, typ. De gamla förpackningarna gömde jag hemma, trots att jag gillade innehållet. Dessa rör sig mer mot Kevin Murphy-hållet, något man kan ha framme och det ser harmoniskt och snyggt ut. Tycker jag.

  29. Jemma skriver:

    Jag tycker de påminner mycket om apolosophys man serie….. iaf de mörka

  30. AA skriver:

    Tror majoriteten tycker den nya designen är tråkig. Det kunde man ju se de två (??!!) gånger hon la upp bilder på den och bad om synpunkter. Hade den nya designen känts ”wow” och snygg så hade ju folk faktiskt skrivit det – för sånt är ändå rätt kul. Uppenbarligen har inte hon eller bolaget öht brytt sig dock. Hon ska ju följa sin egen vision men de är. så. jävla. tråkiga. Ser ut som minst 3 andra märken. Stor tumme ner. Floppidoppflopp!

  31. Josse 🤰🏻 skriver:

    Jag tycker att den nya designen är en blandning mellan H&Ms egna produkter & Maria Nila.
    Jag hade velat se något lite mer.. utstickande?
    Någon gulddetalj som jag förknippar den gamla designen med.

  32. anonym skriver:

    Liknar många andra produktserier, som till exempel Living Proof.

  33. Jen skriver:

    Ser ut som herrprodukter tycker jag.

  34. Amanda skriver:

    Jag tycker att de tagit det stilrena lite för långt.. Någon gång under produktutvecklingen visade de bilder som nästan exakt ut som Maria Nila.. Så antar att detta är för att kliva längre ifrån dem och andra nordiska märken i design. Tror känslan ska vara klassisk och lyxig.. Kanske se mer intressant ut i verkligheten men inte allt för lockande på bild. Dock älskar jga tex deras torrshampoo och kommer fortsätta köpa det =)

  35. S skriver:

    Synd att de tar bort LCC och bara ska heta ”Löwengrip” Tyckte LCC-loggan gör sig snygg på produkten och gör att den sticker ut mer än vad den kommer göra nu när det bara står Löwengrip lite diskret på flaskan. Sen vet jag att de inte vill ha kvar ”color” men kunde väl hetat LC eller nåt då.

  36. Malinne skriver:

    Älskar hennes handkräm! Prova den, doftar smörkola 🙂

    Gillade ej deon och bodylotionen.

  37. Lina skriver:

    Tycker det är mycket snyggare förpackningar. Vet att det är löjligt att en förpackning gör att man vill betala mer men ser förpackningen billig ut så känns produkten billig. Känns mest som att folk vill finna ett tillfälle att klaga på Isabella som vanligt.

  38. S skriver:

    Kissie ska opereras imorgon men hon vill inte säga vad som ska opereras. Förrän imorgon.

    1. Anonym skriver:

      Hon sade ju för ett tag sen att hon skulle minska brösten. Kanske är det 🙂

    2. Alva skriver:

      Skulle det inte bli huvudförhandling i Patent- och marknadsdomstolen nu i december?
      Eller tänker Kissie kanske inte alls vara där utan skickar ett ombud?
      Eller så har förhandlingen redan varit.
      Hur som helst, är en planerad operation nog inte giltigt förfall om man är kallad till en domstol.

  39. Chili skriver:

    Tycker den nya är fin, men tråkig och den kommer smälta in bland allt annat på hyllorna. Hon skrev om det för ett tag sedan och påstod att det var annorlunda utomlands. Så ja det är väl viktigare med utländska marknaden…

    Jag har köpt några av hennes produkter och har uppskattat att kunna låta blicken snabbt glida förbi alla hyllor till jag sett den knallrosa färgen och hittat lcc:s sektion.

  40. Mareena skriver:

    Jag tycker faktiskt de är snygga (de ser classy ut), mycket snyggare än de gamla.

  41. Tea skriver:

    Köpte mycket LCC ett tag och tyckte om den rosa glada lite barnsliga designen. Men… efter Bellas uttalanden om hur hon är som chef och alla stela perfekta skrytsamma inlägg så har jag helt tappat lusten att sponsra henne. Förpackningarna känns som vilket annat märke som helst, skittråkiga. Stilrena, men så gjort.

  42. A skriver:

    Tycker Daisy Grace produkter ser sjukt tråkiga ut liksom necessärerna. Varför lanserar man hudvård när man typ har två ansiktsprodukter och en till kroppen?

  43. V Originalet skriver:

    De nya är assnygga!

  44. Louise skriver:

    Tycker den nya designen är skitsnygg rent ut sagt, känns mer vuxen och sobert.

  45. Jenny skriver:

    Jag tycker de nyare är mycket finare.
    De gamla tyckte jag såg så budget ut. Aldrig testat någon av dem. De nya ser lite proffsigare ut tycker jag. De hade jag kunnat prova om det inte var Bella som stod bakom. Henne pallar jag inte och kommer därför bojkotta produkterna.

  46. Anonym skriver:

    Maria Nila kommer ju inte direkt bli glada över hur hon plagierat deras förpackning, om än något simpla så kopierat

    1. V Originalet skriver:

      Ni som säger att det är likt Maria Nila, har ni alla missat det runda emblem och vita labeln på de produkterna? Möjligen påminner färgerna på Bella litegrann. Inget att uppröras över.

  47. Lena skriver:

    Tycker den träffar klockrent, då de nu ska bredda sig – nå ut till en internationell marknad och täcka en större målgrupp åldersmässigt. Då går det inte att vara för nischad i sin design, utan den måste tilltala fler. Tycker det är en skandinavisk tidlös och sober design, vilket är uppskattat internationellt – där anses Sverige faktiskt som föregångare. Så hatten av för designbyrån.

  48. Linnea skriver:

    Tycker de ändrar för mycket på en gång. Det kan vara ganska skadligt för varumärket som redan är något etablerat. Hade jag varit Bella hade jag behållt LCC som varumärke och även behållt den logan med guld och sen kört på nya förpackningen. Jobbar själv med marknadsföring och inget annat bolag hade kunnat göra en sådan här förändring så lättvindigt som Bella gör det. Hon kan göra det för att märket är så knutet till henne och hennes kanaler.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Håll dig uppdaterad!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla