Nu får moraltanterna vatten på sin kvarn!!!

15:00 26 Jul 2016

Kissie:

bubbel
”Mjahamjaha…
Inte nog med att hon festade varje dag som hon var i Visby och SKREV OM DET – nu är hon i Spanien och vad skymtar där på bordet?
BUBBEL!!!! Djävulens påfund! Jag säger då det, den där Kissie borde låsas in och inte tillåtas vara en så dålig förebild och leda dagens barn och ungdomar i fördärvet. FÖRDÄRVET, SÄGER JAG!!!!”

Ja, nu jävlar frodas semesterrutinerna, eller vad säger du, Catrin?

 

16 kommentarer | “Nu får moraltanterna vatten på sin kvarn!!!”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Amanda skriver:

    Snälla skriv om Dessies senaste inlägg. Att kristna och muslimer tror på samma gud.

    1. M skriver:

      Allah betyder Gud. Alla religioner är ganska lika varandra.

      1. Jj skriver:

        Precis Allah är Gud på arabiska alltså inget som eg är muslimskt.. Samma sak eid Mubarak betyder ”trevlig högtid” tex. Inte heller exklusivt till islam men som på senare år blivit synonymt till islamisk högtid.

    2. Bella skriver:

      De gör de väl? Eller?

      1. Magdalena skriver:

        Enligt sv Wikipedia:
        ”Bokens folk (arabiska: أهل الكتاب – Ahl al-Kitab) är en term som myntats av muslimer för att beteckna anhängare till andra, äldre, närbesläktade monoteistiska religioner med ursprung i Sydvästasien – dvs judendomen och kristendomen – som likt islam har en uppenbarad skrift med ett i förhållande till islam besläktat andligt innehåll.”

    3. Jj skriver:

      Det gör dom ink judar… Bara att tillvägagångssättet och Messias är olika – grovt förklarat. Därav olika böcker, olika regler osv.

    4. Fia skriver:

      Ja, det hon skriver är inte fel. Hur tänkte du?

    5. Hugo skriver:

      Läs på lite om de abrahamitiska religionerna vettja 😉

  2. Elle skriver:

    Islam, Judendomen och Kristendomen härstammar enl. sägnen ( f’låt ordbruket) från Abraham. Allt som är skrivet efter det är en hel del hittepå, även om det finns bevisat att Jesus har funnits. Dock kan man ifrågasätta väldigt mycket av det som skrivits om honom i bibeln.

    En tanke. Enligt Kristendomen var Jesus, Guds son. På andra ställen står det att vi alla är Guds barn.

    Ja ja. Dessie verkar må bra i sin tro, så jag ifrågasätter ingenting av det. Dock skulle det kunna bli lite för mycket ”missionerande” och folk tröttnar.

    1. Jj skriver:

      Stämmer båda det du säger. Jesus var dock sänd som Guds utvalda att lära och upplysa – även om alla är en av gudsbarn. Man kan väl utrycka det som att Jesus var väl favoritbarnet 😛 så tolkar jag det ur min buddistiska filosofi-syn 😉

    2. Magdalena skriver:

      Det finns inga ”bevis” för att Jesus (alltså den som kristendomen kallar Jesus Kristus) skulle ha existerat. Det finns inga arkeologiska fynd, inga dokumenterade ögonvittnesskildringar, inga samtida skrifter eller inskriptioner osv.
      Allt som vi känner till om denne Jesus finns i källor som skrivits långt senare baserat på hörsägen och, för att säga sanningen, rena påhitt, önsketänkanden och fria fabuleringar.

      1. Elle skriver:

        Däremot ställer jag mig skeptisk till alla de underverk och mirakel som han påstås ha gjort. Jag tror han var en god talare och var mycket politisk.

      2. Magdalena skriver:

        Det finns inga hållbara källkritiskt acceptabla bevis för att Jesus Kristus (dvs Messias/Guds son) ska ha existerat. Vill man tro att han funnits (och finns) får man lita till tron allena.
        Det som historiker brukar säga är att det enklaste och mest praktiska är att anta att det har funnits någon som kallades Jesus (vanligt namn på judiska män) vilken avrättades av romarna som en av många uppviglare/profeter/Messiasgestalter i den tidens Palestina. Det finns vissa omnämnanden i romerska källor men det nämns inget om att den här personen skulle varit något annat än en av många potentiella upprorsmakare vilka romarna såg som hot mon den lag och ordning de krävde i alla delar av romarriket.

  3. Emmas skriver:

    Jag dricker inte alkohol så jag är kanske fel person att uttala mig…. Men… Champagne o tacos?

    1. Lilla My skriver:

      Jag är en helhjärtad champagnelover, tänkte samma! Men sen tänkte jag om, det finns inget som ”för mycket” champagne… ??

Kommentera

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp