Veckans sponsor!

11:34 27 Apr 2016

veet

Nu ska alla tydligen vaxa benen.
Igår kom Annicas video upp och idag är det Kissies tur att bli hårlös och fler lär väl rulla in vad det lider…

Måste dom göra samma sak – allihop?
Kan inte företaget be dem göra lite olika saker? Var lite innovativa!
Har man sett en har man sett alla typ..
Boooooring!

24 kommentarer | “Veckans sponsor!”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. S skriver:

    Åh men superbra post! Fortsätt gärna med såna här, så vet man vilka företag som är pinsammast :D.

    1. Bloggbevakning skriver:

      Vilka har vi betat av? Linas Matkasse, Nordea, Dr Oetker…. några fler?

      1. Lisa skriver:

        Daniel Wellington?

        1. Bloggbevakning skriver:

          Bra!! Check på listan!

      2. Antonia skriver:

        DeoDoc förtjänar definitivt en plats i Hall of Shame.
        Onödig och dyr produkt som konsekvent mutar bloggare med resor för att få reklam som ska framstå som trovärdiga tips från ”influencers”.
        Precis sånt som vi inte gillar här på Bloggbevakning, eller hur?

      3. Nat skriver:

        Den där tvålen då? Cetaphil eller vad den heter 😀

      4. Emy skriver:

        Det där fjantiga disco-doftljuset. AirWick eller nåt liknande vill jag minnas att det hette…?

    2. Danie skriver:

      Paow har väl kört Odd Wolf rätt länge…?

      1. Ella elle l'a skriver:

        Oj, kör hon fortfarande med dem? Isf, mjo – rätt länge indeed! Närmare ca 5 år! Japp, 5 (fem!) härliga år med Paowsan alltså… wow.

        Haha, sorry men, hur fasen gick det till? XP Paulinas längsta relation till någon -någonsin!? (utan uthängningar o diverse annat myspys vill säga..) Hmm måste vara magi!

  2. Hmm skriver:

    Det är ju våååååår! 😎

  3. Lina skriver:

    Gick inte Kissan på hårborttagningslasergrej?

    1. Antonia skriver:

      Kanske blev lite kvar som hon nu vill vaxa bort mot faktura?

  4. Antonia skriver:

    Jag misstänker att när företagen anlitar konsulter för marknadsföring i sociala medier så blir det så här. Precis som annonskampanjer i tidningar ofta sammanfaller tidsmässigt med tv-reklam och utomhusreklam.
    När det gäller sociala medier så är problemet att budskapet inte förstärks om många bloggare samtidigt puffar för samma sak. Snarare blir ju budskapet än mer uppenbart som reklam vilket man till viss del vill undvika vid content marketing.

  5. N skriver:

    Det är samma med skönhetsbloggarna, fattar att de måste få nys om säsongens releaser men det blir alltid så tradigt att läsa om Isadoras sommarkollektion i 8 olika bloggar.

    1. a skriver:

      Men det är ju upp till var och en hur många bloggar man följer. Följer du 8 skönhetsbloggar..ja då blir det oxå 8 inlägg om samma sak. Företagen vill ju nå ut till så många potentiella köpare som möjligt.

      1. N skriver:

        Fast de är ju alla olika som bloggare, har olika nischade ämnen de skriver om. Men de kan ju inte göra nåt åt att märken släpper sina säsongskollektioner vid samma tidpunkter. Det är inte bloggarnas fel att det blir såhär, och jag vill ju inte sluta läsa dem bara för det..

      2. Danie skriver:

        Jag håller med! Läser inte heller så många bloggar (behöver ju inte när allt sammansfattas så bra här :D) så jag har aldrig upplevt problemet med samma reklam/sponsorer på flera ställe. Men jag förstår heller inte problemet (annat än en önskan att smygaj undan skatt) eftersom jag inte hade haft något emot att som skrev ”Jag har ingått ett nytt samarbete med *** och får därför möjlighet att prova ***” och vad dom sedan får betalt tar betalt för reklamen är upp till dom själva. Dom deklarationer som har publiserats kan dock antyda att där antingen betalas en hel massa svarta pengar/löner som aldrig skattas på från bloggarnas sida eller att många väljer att få grejer som inte redovisas istället för pengar.

      3. E skriver:

        De få skönhetsbloggar jag följer på IG (makeup_deer, moahedstroms, adiosflamingo, killercolours) är tvärtemot det du beskriver. Tror aldrig att jag sett sponsrade inlägg hos dom, eller nya hypade kollektioner.

  6. Danie skriver:

    Gud vad jag saknar ”edit funktion” när man läser igenom och ser alla knapptrycknings-errors!

    1. Antonia skriver:

      Ska man ha edit-funktion i kommentarsfältet måste man registrera sig och då skulle nog aktiviteten bland kommentarerna minska.
      Bloggar som har registrering via Facebook eller Disqus t ex har ganska tråkiga kommentarsfält. Bättre då att eftermoderera bort eventuella övertramp.

      1. Hmm skriver:

        Håller med om att jag ogillar att behöva registrera sig, men det finns funktioner som är tidsinställda som man kan ha på sin blogg så att man kan redigera inom en viss tid utan att behöva vara inloggad någonstans.

      2. Danie skriver:

        Ja, såklart 🙂 Det är jag som blir irriterad på mej själv som inte läser igenom vad jag skriver innan jag trycker på ”send”. Sitter inte på svenskt tangentbord, vilket krånglar till det ytterliggare (men lär jag mej av det, ikke!)! Jag får dåndimpen av särskrivningar och titta vad som händer: ”edit funktion”!!! Men därför passar jag mej också för att klaga på andras skrivande, ved hur lätt hänt det är! 🙂

  7. Johanna skriver:

    Oh nu vet jag – ett tag gjorde en massa bloggare reklam för den där ”Derma-Rollern” som man skulle rulla i ansiktet för att well umh – öka genomströmning av blod och få bättre hy? (lät ju bra)

    Det var så många konstiga inlägg när en del av bloggarna skulle lite avslappnat göra reklam med en roller i fejset.

    Någon annan som minns? 🙂

    1. E skriver:

      Derma-roller? måste ha missat den.

Kommentera

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Mest läst på NG