Det känns jätteroligt att få presentera en ny medarbetare här på Sunshine, min personliga assistent Lisen. För mig är det oerhört viktigt att öppna dörrar för den nya generationen, på kontoret har vi till och med struntat i att ha dörrar överhuvudtaget. Vill man samtala privat eller i största allmänhet vara ensam så har vi en jättestor pläd som vi lite skämtsamt kallar för ”burkan”. Men nog om den.
Lisen har som ansvar att göra allt sånt som jag tycker är tråkigt. Som att fakturera, svara på mail och att släcka alla de bränder som kan uppstå när man driver en av Stockholms mest levande PR-byråer. Idag ska vi på en mötes-turné, alltså träffa massa kunder och sälja in våra tjänster. Då är det bra att Lisen är med. Dyker det upp någon fråga som jag tycker är tråkig att svara på så hänvisar jag bara till Lisen och eftersom hon är ny så kan hon bara skylla på det om hon inte kan svara. Win-win för oss.
Det blir mina tips till er idag;
- Ta med er någon som inte har jättemycket erfarenhet av möten och hänvisa frågorna till dom. Kids say the darnest things.
- Skaffa burka.
Väl mött!
I.B.S.