Idag avslöjade LIDL att det var de som låg bakom öppningen av restaurang Dill som kör sista veckan nu. Ytterligare en PR-kupp med andra ord. Det var tämligen uppenbart redan vid första besöket att någon aktör höll i trådarna, då menyerna gick lös på 495 kronor och det knappast skulle finnas någon ekonomi i restaurangen annars. Våra gissningar gick dock åt fastighetsägaren eller köksleverantören. Vid det här laget har folk blivit så avtrubbade så att man nästan förutsätter kupper mer som regel snarare än undantag.
Det som faktiskt gör mig irriterad i detta är emellertid att LIDLs kommunikationschef Caroline Forshéll till Aftonbladet säger att:
–Hade man frågat så hade vi berättat det. Men det är ingen som har frågat.
Vilket är en ren lögn då vi och flera andra gäster vid ett flertal tillfällen ställde just den frågan utan att kunna få ett svar. Tönt.
Nu ska jag gå och köpa en oxfilé till halva priset.
Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.
Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.