Det här är roligt. En nystartad byrå som profilerar sig som en ”strategisk sociala medier-byrå” har utlyst en tävling där deras 146 (!) facebookfans ska hjälpa dem att komma på ett namn. Detta har vållat totalt kaos i kommentarsfältet och folk har en smula svårt att förstå tävlingsreglerna.
Tack och lov är Karin snabbt där och rättar till.
Men tyvärr, fortare än Karin hinner svara kommer det in nya förslag i en rasande takt.
Sen händer det som inte får hända, tävlingen börjar bugga! Tack och lov är Karin där och kan med hjälp av sociala medier förklara problemen med deras tävling som går ut på att hitta ett namn till deras sociala medier-byrå med hjälp av sociala medier.
Uppdatering: Jag gav mig in i tävlingen nu. Rösta gärna på mitt bidrag ”HJÄLP”. Just nu leder jag tävlingen och har snart ensam majoritet!
Uppdatering: Nu leder jag rätt rejält. Ser fram emot lunch klockan 13:37!
Uppdatering: *Bokar Studio Frantzén*
Uppdatering: Ok, nu spårade någon och postade en brutal mängd förslag med misstänkt stark koppling till hipsum. Tävlingen är därför tillfälligt stängd.
Uppdatering: Nu har även Dagens Media skrivit om händelsen.
Tipstack Patrik Skogsfors.
”Vår röstningsmodul blev hackad imorse!”
Men vi fortsätter och alla tidigare förslag och röster finns sparade.
Skicka namnförslag till tommy.sollen@socialamedier.se eller till karin.eriksson@socialamedier.se
eller hur?
hahaha