Jaså, ni tyckte att inlägget om Fantastic Frank var lite eljest? Det framstår lika normalt som en bit asfalt i förhållande till detta. Mäklarhuset Notar Bromma har spårat FULLKOMLIGT och använder de egna mäklarna för att spexa till samtliga bilder i prospektet.
De illustrerar fredagsmys.
Provar barhäng, och konstaterar att Blackeberg slår Stureplan.
Skojar till det i sänghalmen.
och…
…alltså jag vet inte vad. När blev mäklarna de nya klickfiskarna?!
Och när blev de (urstarka) mördare?
Varför gör Nöjesguiden PR för mäklare för? Är du mutad?
Japp, jag vet snart inte vad jag ska göra med alla lägenheter de slänger på mig.
Det är Harlem shake i form av lägenhetsförsäljning
Det absolut värsta jag har sett är nog mäklarfirman Alvhem i Göteborg. Det har inte skett i år, så vitt jag vet, men i fjol inredde de hemmen med egna versioner av de där Andy Warhol-affischerna alla homestylare älskar, de från Moderna som bara består av citat. Istället för Warhol-citat använde frman dock sina egna copy-texter! Där det borde ha stått ”in the future, everybody will be famous for fifteen minutes – Andy Warhol” stod det alltså saker som ”De höga fönstren ger ljuset fritt spelrum över parketten – Vidar Vidrigsson, Alvhem mäkleri”. Jag har nog aldrig sett någonting mer självbelåtet i hela mitt liv.
Den vitala potentialen var visserligen minimal, så det kanske inte har med inlägget att göra, men jag kände mig tvungen att dela med mig av detta.