För er som kanske minns råkade vi ut för en mastodontförsening på väg hem från Gatufesten i somras. Sträckan Hudik-Gävle och sedermera Gävle-Stockholm resulterade i en sammanlagd försening på drygt fyra timmar, dvs längre än vad själva resan skulle ta. Skickade in ärendet till SJ 17:e juli.
IDAG får vi svar att resegarantin inte gäller då första sträckan kördes av X-trafik, och då ska ersättningen för denna gå genom deras kundtjänst (att även tåget från gävle var brutalt sent verkade ej vara av betydelse). Det visar sig emellertid att X-trafik måste ha fått in felanmälan inom 30 dagar efter resan, vilket alltså redan passerat då SJ tog 43 dagar (!!!) på sig att svara på ett mail.
Jag tror att jag kan ha sagt detta förut, men jag kommer att göra mitt bästa för att hålla mig borta från SJ även i framtiden. Ledsen miljön, men det här håller inte.