Tidigt 2013, under Monkey Bizz årliga sommarfest på Stockholmsbors mecka Trädgården (som jag är lite orolig för att TV-serien Boys nu kan ha förstört), delades en gympapåse med taglinen SKC (Sensitive Kids Club) ut. En gympapåse och en tagline som Stockholmsbefolkningen inte kunde släppa, och därav ganska strax därefter kom att bli ett varumärke. Ett varumärke som nu består av långärmade t-shirts, hoodies, mössor osv.
”Huvudtanken bakom SKC är att tillhandahålla kreativa människor runtomkring oss med plagg som de egentligen inte visste att de ville ha men var bara tvungna att införskaffa, med hjälp av grafiska prints som grund.”
Till alla gamla, nyblivna och nu exakt denna sekund SKC-frälsta finns en höstkollektion att gå loss på online eller på Monkey Bizz (Kocksgatan 60 i Stockholm).
Här kommer lookbooken för AW15-kollektionen, passande presenterad på Stockholms bästa Baba Stiltz & Mimmi Brundin:
Foto: Lo Vahlström.
Så fint.
<3
//A Man Da Mann
Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.
Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.