Nämen nämen, Miss Hawaiian Tutti Frutti..

16:00 21 Mar 2016

Det är tydligen inte bara Tyra som blivit fälld av Reklamombudsmannen…
Hoppla..

Visste ni detta? Är jag sist på bollen?

joss

11 kommentarer | “Nämen nämen, Miss Hawaiian Tutti Frutti..”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Sanna skriver:

    Detta skrevs det om i första inlägget du gjorde om henne 🙂

    1. Bloggbevakning skriver:

      Ah..måste ha missat det..

      1. Rio skriver:

        Jättemånga läsare kommenterade om det

  2. A skriver:

    Jodå, detta visste vi 🙂
    Och det märktes verkligen när detta kom och hon blev jättetydlig med att skriva ut vad som var adlinks och samarbete och sånt. Redan innan hon fälldes också! Bra, tycker jag 🙂 Moget att liksom, redan då anmälan kom in, inse att inläggen nog inte togs på ett sätt som var menat, och då ändra. Dock hade hon ju blockat personen som anmälde henne såg jag i någon kommentar någonstans. Gillar henne ändå massor, tycker hennes blogg är så mysig!

  3. A skriver:

    Någon som vet om det räcker att det står under inlägget att det ligger i kategori adlinks?
    Måste det inte framgå i texten?

    1. Johanna skriver:

      Alla olika typer av samarbeten, oavsett om det är direkta samarbeten eller adlinks ska stå högst upp i inlägget. Inläggen på blogg/instagram ska vara märkta precis som en annons på Aftonbladet. Besökaren ska direkt kunna se att det är reklam och därefter bestämma själv om dom vill läsa vidare eller inte.

      Det är inte ok att det står i mitten av inlägget eller i slutet som de ofta står. Det ska stå högst upp som all annan annonsmarkering.

      1. A skriver:

        Ok tack Johanna. vet en bloggare som behöver påminnas om detta. Man kanske ska knåpa ihop en liten anmälan.

    2. alice skriver:

      Kissie skriver ju alltid längst ner i inlägget. Oftast under en bild. Är det inte ok alltså, eller är jag ute och cyklar?

  4. Antonia skriver:

    Isabella skriver idag (inlägg ”Vårfin”) att hon fortfarande inte tycker att reklamidentifiering även gäller henne.
    Hon förstår tydligen inte alls vad som krävs för att läsaren lätt ska kunna se om ett inlägg är reklam eller en länk en reklamlänk/adlink.
    På min kommentar skriver hon:
    ”Tycker att det är tydligt om man läser inlägget att Flattered är en del av mitt jobb!”
    Vad har det argument för relevans? Även om man är anställd av företaget eller delägare i det så är reklam alltid reklam. Och man kan ha ”samarbete” med ett sådant företag.
    När ska Isabella begripa att hon INTE är identisk med Flattered och INTE heller med LCC ?

    1. Johanna skriver:

      Hon måste skriva att det är ett samarbete på samma sätt som Kenza skriver att hon har ett samarbete med IvyRevel. Hon kan inte anta att en person som aldrig tidigare besökt hennes blogg ska veta att Flattered är hennes företag…

Kommentera

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp