Femstjärnig service!

18:36 6 Aug 2016

Petra Tungården:

Vid det här laget vet de flesta att Tunis är lite av en gottegris när det kommer till lyx och flärd. Designerväskor och klonkisar från Gucci är lite av en naturlig del av hennes blogg vilket gör det här inlägget lite extra roligt.
Det var längesen jag skrattade rakt ut av ett blogginlägg men det här gör verkligen INGEN besviken!

Jag ville aldrig att det skulle ta slut.
Och jag VET att man inte ska skratta åt andra människors olycka men det här var bara FÖR bra för att vara sant. You can’t make this shit up!
Det där med att göra det bästa av situationen verkar inte vara Tunis grej. Jag kan tänka mig att hon klonkade omkring i sitt minimala hotellrum – arg som ett bi – och planerade sitt blogginlägg.

Tack, tack och åter tack för att du delade med dig! Min dag blev ännu lite bättre på grund av just dig!

Jag hade tänkt sluta skriva här men jag bara måste få tala om vad som hänt.
Hotellet de bokat rum på tillsammans med sina vänner hade lyckats dubbelboka dem vilket leder till att de flyttas till ett bättre och finare hotell med en till stjärna, så egentligen har de blivit uppgraderade.

Här nedan följer ett kollage av bilder som visar hotellet de HADE bokat i kontrast med det hotell de blev ”uppgraderade” till.
Kan ni se Tunis framför er?

rum1 rum1koll  rum3
rum33

rum2
rum22
rum4 rum44

De fick slutligen sina pengar tillbaka och ett presentkort på 500 kr(!) vilket nästan är mer ett hån än en kompensation.
Kanske kan de skratta åt detta om hundra år när den värsta chocken lagt sig?
???

23 kommentarer | “Femstjärnig service!”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. HHanna skriver:

    Nä, usch vad jag tycker synd om henne faktiskt.
    Jag själv tycker att det är jätteroligt att sitta hemma och jämföra hotell och planera vilket man ska bo på när det är dags att resa bort och jag lägger gärna lite extra för att få bo fint när jag reser. Jag hade blivit så jävla besviken om detta hände mig och hade nog också haft svårt att göra det bästa av situationen.

    1. Karin skriver:

      Samma här, kan ägna nästan mer tid till att leta efter det perfekta hotellet än vad jag faktiskt kommer befinna mig där. En natt hade man väl kunnat överleva i ett sådant där skyffe med mannen i mitt liv (i inledningen av Petras text lät det ändå mest som att de bara ville ligga haha) men om det hade rört sig om en vecka vet jag inte vad jag hade tagit mig till.

      För konsumentupplysnings skull vill jag också meddela att det med hotels.com ALLTID blir strul (en gång lyckades jag boka ett hotell som var stängt!!). Booking.com däremot är det alltid smärtfritt att boka via (adlink (haha nä skoja bara))

      1. Maria skriver:

        Måste invända mot att hotels skulle vara dåligt. Jag har bokat alla hotell via hotels.com i många många år och har aldrig haft problem. Dessutom har de ett system med 10e natten gratis och bor man då ofta på hotell och väljer lite dyrare alternativ så är det väldigt härligt att kunna spara några tusen här och där. Den enda gången vi någonsin haft ”problem” på ett hotell så hade det inte med hotels att göra och hotellet kompenserade oss ordentligt och helt utan tjafs dessutom. Vi har bokat i sista minuten via hotels i både Sverige och utomlands och det har ändå aldrig blivit fel, ngång har vi bokat bara timmar innan (roadtrip) och vårt bokade alternativ har dubbelbokats men då har vi alltid fått ett bättre alternativ ,familjerum eller svit istället för vanligt dubbelrum. Så min bild av hotels är enbart positiv.

      2. Jag Carlzon skriver:

        Sembo – näe – det var nog mer sånt som farmor åkte med innan man kunde boka hotell på nätet. Skandal det som PT var med om.

        Håller med om hotels.com. Dom verkar inte ha någon kontakt alls med de hotell dom saluför. Har aldrig funkat för oss (gav dom 2 chanser). Hotellen bokades och långt i förväg men när vi kom fram var allt fullt. Vi gick ut på hotels.com-hemsidan och kunde göra ytterligare en bokning. Repan på hotellet blev helt förtvivlade för dom hade informerat hotels.com ett par dagar innan att allt var fullt.

        Booking.com är dock grymna! Man kan välja rum och vi har aldrig blivit besvikna.

      3. Em skriver:

        Min mamma bokade hotell genom hotels.com och fick nästan kontot kapat. Banken ringde och meddelade att ett flertal försök gjorts från utlandet, banken sa även att det inte är första gången det sker vid bokning genom hotels.com. Jag skulle aldrig boka hotell genom dem.

    2. The real Ess skriver:

      En gång bokade vi hotell via hotels.com som angavs vara hundvänligt men väl på plats (kl 4 på morgonen, utan marginaler i humöret för minsta strul!) fick vi höra att hund var absolut inte tillåtet. Ett par ångestattacker senare tillät receptionen oss att smyga in Chihuahuan men deras manager fick absolut inte få vetskap om det, då skulle vi alla hängas på torget! Nervöst, men det gick bra, men det var inte hotels.com:s förtjänst.
      En annan gång angavs att hundar ej var tillåtna men vid kontakt med hotellet var det inga problem. Jag instämmer med att hotels.com har dålig kontakt med sina hotell.
      Ytterligare en gång bokade vi hotell som var avsevärt väldigt mycket billigare om man bokade direkt hos hotellet. Självklart får man gratis hotellnatt var tionde gång, varannan bokning är ju överprisad!
      Vi använder fortfarande hotels då min sambo insisterar men jag är inte nöjd och litar ej på dem och ringer hotellen för att dubbelkolla allt.

      1. The real Hmm skriver:

        Måste bara fråga. När du nu skulle claima dit nick, hade du ingen egen inspiration än att använda samma början som jag har?

        Känns ju som att du copy pastat utan en förmåga till egen fantasi eller kreativitet.

        Kan det vara så illa?

        /Hmm

      2. MA skriver:

        Skärp dig för fan ”Hmm”, hur viktigt kan det vara. Ingen bryr sig om vad du eller någon annan kallar sig.

      3. The real Hmm skriver:

        MA: Men se där har du fel…uppenbarligen så finns det dem som bryr sig då de lägger stor möda på att kopiera. Den här t o m fett sitt nick. Hur ofta ser du det?

        Att du inte bryr dig är ditt val och hur jag lever mitt liv är mitt val.

        Skärpa mig för att du säger det, tillåt mig småle. Vem är du att kommendera mig? Och någonstans så bryr sig t o m du då du väljer att kommentera min fråga. 😈

        /Hmm

  2. Greta skriver:

    Det är svårt att hitta lediga hotellrum nu i augusti när hela Europa är på semester. Blir det något strul med en bokning så är det inte uppenbart att gräva fram något likvärdigt på samma ort.
    Men det hotell de blev tvungna att byta till var ingen höjdare – åtminstone inte det rum de fick.
    Hur som helst, jag misstror de där bokningssidorna som ger rabatter men ofta sämre rum och strul. Vill jag bo på ett hotell som jag väljer själv bokar jag direkt till hotellet så jag får den typ av rum jag vill ha. Blir kanske dyrare men då vet man vad man får. Sen bekräftar jag alltid en extra gång med ett mail någon vecka före ankomst just för att slippa stå där och inte få det rum jag bokat.

  3. Matilda skriver:

    Är likadan. Tar absolut inte lättvindigt på att boka hotell. Använder typ aldrig hotels.com längre för en kan liksom inte välja rum där. Känns som en kan få nåt av deras shittaste. Plus att det alltid står två enkelsängar eller dubbelsäng. Blir tokig på två enkelsängar.
    Men tycker fortfarande det är lite roligt. Hade garvat röven av mig men också blivit mkt besviken.

      1. Enniskan skriver:

        Min exakta tanke VARJE GÅNG någon byter ut man mot en. Min hjärna kan inte läsa det ordentligt hur många gånger jag än ser det? En kan inte va bra på allt, men två kanske kan!

  4. Emelie skriver:

    Vad arg jag hade blivit, jag hade krävt att få bo gratis eller för halva priset. Jag skulla faktiskt aldrig gå med på det där. Usch.

  5. Evelyn skriver:

    Tyckte det var lite roligt faktiskt haha, hade såklart blivit skit förbannad själv men kanske kunnat skratta åt det sen om något år men alltså den där jämförelsen med tvn…….. Jag dog av garv.

  6. Helena skriver:

    Jag hade nog dött av ilska.

  7. Iza skriver:

    Boka direkt från hotellets hemsida!!Please! Jag som receptionist FÅR ABSOLUT INTE röra eran bokning (inte äns för att rätta ett stavfel i ert namn!) om bokningen kommit från booking.com eller liknande sida. Direkt det blir ett problem med er bokning kan jag inte hjälpa er även om ni står vid disken framför mig och skriker för jag FÅR INTE ändra på den/avboka den/ändra priset/osv.

    + hotellrum säljs dyrare på 3 parts hemsidor för de tar provision.

    1. Matilda skriver:

      Ja precis. Självklart tar de provision, därför en alltid får de shittaste rummen. Jag brukar browsa hotel på hotels.com, när jag hittar något jag gillar går jag in på hotellets hemsida och bokar. Ska erkänna att jag inte direkt haft några problem med bokningar men en får alltid bättre rum när en bokar direkt via hotellet. Secret escapes har jag använt lite dock, men där är ju hela grejen att det ska vara bra rum.

  8. LA skriver:

    OT, fan vilket clickbait Gabban kör på youtube. För nån vecka sedan var det ”Jag tror jag är gravid!” och så senaste videon som är en video där Gaby och Fjordingen kollar på gamla bilder, den fick heta ”GRAVID I VECKA 20 och HÖGGRAVID//Studenten, pannkakor, nyfödd bebis//vi kollar på gamla bilder”… haha så diskret.

  9. Anonym skriver:

    Kollade in på Annica Englunds blogg och läste kommentarerna på senaste inlägget. Hon tog en bloggfri dag igår och några läsare kunde inte acceptera det. Dom tycker inte det är för mycket begärt att hon ska gå in och skriva att hon tar en bloggfri dag…….Annica har pluggat till heltid till PT samt bloggat för fullt. Är man inte värd EN ledig dag då ?

  10. Anna skriver:

    Jag kollar alltid via momondo (listar billigaste priserna via hotell&flygsajter) och det som jag nästan alltid slutat med att jag betalat via är just booking.com.
    Har aldrig strulat och reser ca 4ggr/år.

    För ett par år sedan fick jag dock ett otäckt rum när jag åkte ospecifierat. I källaren av hotellet, det var fuktskadat, jag blev jättedålig och det var sån där liksom.. unken 70-tals källare känsla. Krävde att bli uppgraderad efter 3 timmar, men det slutade ändå med att jag bytte hotell..

Kommentera

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Mest läst på NG