Carolina Gynning:
Gynning ligger verkligen inte på latsidan när det kommer till att marknadsföra sig själv och sina företag på Instagram.
Jag ställde lite försynt en fråga till henne om hon vet om att inläggen borde markeras som reklam – vi får se om hon svarar eller ens låter frågan stå kvar. 😉
De är så snarstuckna, våra influencer! 😉
Bella svarar på en kommentar på sitt senaste inlägg om att hon och Odd haft det lite turbulent och hon ska skriva om det lite senare.. Hm!
Haha vi skrev samma sak men du hann före 🙂
Skulle precis in och skriva samma!
Jag ställde frågan om Odd och hans jobb som COO på Löwengrip Invest. Detta eftersom det nu tydligen är Simon som tar möten ang investeringar vilket ju var det Odd ”anställdes” för att göra.
Verkar som Isabella tycker att det börjar bli dags för att tala om hur saker och ting ligger till. Men det kan förstås vara svårt om det är fortsatt ”turbulent” att veta hur saker och ting egentligen är och framför allt hur de kommer att utvecklas.
To be continued.
Vem är Simon och var står det att någon Simon går på möten ang inventeringar?
Aha såg TRHs kommentar längre ner.
OT men har du sett BB’s senaste kommenterar i hennes senaste inlägg på Fb? Hon skriver igen att hon och Odd haft det turbulent men nu på jobbfronten. Vafan?
Ja Odd verkar vara sparkad som COO från hennes investbolag.
”Simon jobbar idag heltid i Löwengrip Invest. Det är inte bara mail och kalender utan Simon tar de flesta första mötena också kring allt som rör mig och investeringar. En klassisk VD-assistent tjänst och Simon är en klippa.”
Tror helt ärligt inte han trivdes, kan ju omöjligt varit en heltidssyssla för honom. Kan ju oxå fått en hel del bakläxa av t ex Pingis, tänker på de urusla platsannonserna han skrivit.
Det blev säkert väldigt märkligt för Odd att vara där på kontoret när alla viste att han fått ett påhittat jobb av Isabella för att kunna få lön utan att behöva ta ett jobb på öppna marknaden.
Klart det snackades skit på ett kontor med nästan bara tjejer. Odd fick ju inte ens ta kaffe från LCC (som Pingis äger till hälften) för att han jobbade på Löwengrip Invest.
Belägg för den kommentaren?
Spekulation! Är Simon Bellas nya kärlek? Hon har hyllat honom ovanligt många gånger på sistonde. På liknande sätt hon brukade hylla Odd.
Han kvalificerade sig väldigt snabbt för resan till New York trots att andra anställda inte fick följa med.
Kan den där oron för Odds otrohet som hon skrev om i bloggen egentligen vara Bellas egen oro för något hon gjort och hur det skulle påverka relationen med Odd?
Det är en teori som framförts tidigare av andra och kan vara mer aktuell idag, kanske.
Hur var det nu? Är Simon ganska ny där, eller är det den mannen som länge jobbat där jämte Bella. Minns att det var en man som, ursäkta uttrycket, inte såg straight ut, men kommer inte ihåg ifall det är samme man som denne Simon??
Du tänker nog på Mitza som skötte hennes sociala medier i flera år. Han slutade förra sommaren. Simon är ny och det var mycket snack om att han fick följa med till NYC trots att han var nyanställd medan de som ”bara” jobbade deltid inte fick följa med.
*Mirza
Simon började i augusti 2016. Han efterträdde Emelie som jobbade som assistent till Isabella under flera år.
Stackars bellas tårtbitar, de har ju alltid varit så perfekt uppdelade…. *not*
Får Gabriella joss fler följare på insta efter sina sfs?
Ja men man brukar också tappa väldigt många.
Vad är det som har hänt gabriella de senaste dagarna? såg något på instagram om typ identitetsstöd(??) men vill inte klicka in på bloggen pga känns som clickbait haha. väntar tills det kommer ut här istället
https://unvis.it/gabriellajoss.me/?p=20627
Clickbait eller inte, lite sur blev hon allt. Någon som ansökt lån och beställt prylar i hennes namn, inte mer om det. Unvis.it är toppen när man inte vill bidra med klicks, visar inte bilderna men bara visualisera bröst, frukt, naglar och sonen.
Jag har funderat på en grej efter BBs senaste inlägg om vilka produkter som LCC lanserar i år. Hur gör dom sina marknadsundersökningar? Är det endast via bloggen? Det börjar väl med att BB säger att hon ”aldrig hittar en produkt som passar si och så” och sen går hon och tillverkar en som att hon har uppfunnit hjulet? Hur lång tid går det från tanke till produktion till hyllorna? Vad är det varumärke de eftersträvar? Vill de utveckla lyxvaror i klass med Estée Lauder eller vill de producera i klass med H&M där man kompromissar kvalitén på produkterna? Jag förstår att LCC måste uppfylla vissa krav för att få säljas på svenska apotek. Men hur ser strategin ut?
Mina observationer och utifrån det BB skriver i bloggen är att de producerar produkter på löpande band. Hela tiden är det något nytt som kommer ut och inte alla produkter stannar kvar så länge. Är det inte otroligt kostsamt att spendera så mycket pengar på att konstant testa fram nya produkter som inte lyckas så bra. Det verkar mer som att de producerar utifrån det BB vill (som ett barn som frågar efter olika glass sorter) och inte utifrån det marknaden begär.
Har någon insikt kring det här? Har ställt frågan till BB men vet ej ifall hon kommer svara. Reflektioner?
Tycker de verkar tänka väldigt kortsiktigt iaf.
I början kom det exempelvis en hel del frågor om produkterna på bloggen som hon bara ignorerade.. När det påpekades att det inte är bra för business hänvisade hon till kundtjänst, men sen plötsligt var det någon som började svara på bloggen iaf.
Tror de är väldigt uppfinningsrika men verkar inte klara hela kedjan, eller nåt. Tvivlar på lcc över tid.
Sen med tanke på deras kundtjänst som varit i blåsväder å bellas enda tjat om omsättning, så verkar de ej ha kunden i fokus
Verkar som Pingis tappat sugen och fokus. Det är ju ändå Pingis som varit den som hållit ihop LCC till skillnad från Bella som mest flamsat runt och visat upp sig och produkterna.
Bara en sån sak som att översättningarna gjorts med Google translate istället för av några som har språket som modersmål är ju väldigt oprofessionellt.
Jag tror faktiskt att LCC knakar i fogarna. Får se om det blir några som säger upp sig. Brukar vara första tecknet. Och de starkaste råttorna brukar lämna det sjunkande skeppet först.
Jag vet inte men det stör mig verkligen att det ska va så svårt för dom att reklammarkera. Det hör ju ändå till jobbet kan man tycka. Skulle man själv sköta sitt jobb såpass dåligt skulle man ju få sparken direkt 😛
Sjukt tråkiga inlägg att läsa om!
Kommentarerna är desto bättre 😉
Haha skulle precis in och skriva det! ?
Ska inläggen Gynning lagt upp om hennes egna produkter märkas ut som reklam? Det är ju egna produkter i en egen webbshop. Jonna Jinton t.ex. har gjort reklam för sina tavlor utan att ha märkt ut som reklam och större företag på Instagram skriver ju om sina produkter hela tiden utan att märka ut det som reklam. Är svårt att förstå reglerna… (är ej influencer själv).
Tror att hon har ett ”privat” konto på insta, alltså som privatperson, då ska hon reklammarkera. Hade hon däremot haft ett företagskonto hade det inte behövts, där förväntar man sig att möta reklam. Det går lätt att ändra profil, eller så kan man ju ha dubbla konton!
Verkar som att Jonna Jinton också har ett privat konto så då borde hon egentligen markerat ut som reklam också då (när hon visade upp sina tavlor och sa att dom finns i hennes webbshop)? Jonna är väl kompis med Linda på Influencers of Sweden också så hon borde ha koll på hur man gör tänker jag.
Många skulle skapa ett företagskonto istället för att blanda in reklam och marknadsföring på deras privata konto.
En rekommendation till alla företagare som tycker reklammarkering är jobbigt.
På ett företagskonto vare sig det är en blogg, Facebook eller Instagram slipper man reklammarkera under förutsättning att det bara är företaget som håller till där. Dvs inga semesterresor med familjen, mysiga middagar eller söta kattungar.
Tycker att alla Gynnings ansiktsmålningar, kuddar o.s.v. är sjukt fula. Precis som jag tycker att Ulrica Hydman Walliens glasprodukter är det.
Skulle inte vilja ha det om det så kastades efter mig.
Jag tycker hennes målningar är så grymt snygga och coola, love it! Men smaken är olika.
Fast det där är väl inte smygreklam. Man ser och förstår direkt att det är reklam, och troligtvis betalar hon inte till sig själv.
Men det dryper av smygreklam på flera instagramkonton däremot men just detta är väl inte smygreklam.
Det där i högsta grad smygreklam. Genom att inte behöva betala för extern reklam genom att göra den på sina egna konton så är det ekonomiskt gynnsamt för henne. Det spelar ingen roll att det är hennes egna företag.
Gynnsamt är det ju men hon betalar troligtvis inget till sig själv, pr är väl också ekonomiskt gynnsamt men det behöver ju inte märkas ut som reklam el samarbete.
Det där PR-undantaget måste vi prata vidare om.
Det tål att definieras närmare. Jag är inte så övertygad om att det är särskilt användbart även om en del tror att det ger dem en fribiljett till Hawaii, Paris eller Zanzibar.