Morr och voff av Petra Tungården

19:53 10 Apr 2016

tunis

Jaaaaaa, fy vad OTACKSAMMA ni är, alla Tungårdenläsare som inte köper hennes 18 reklaminlägg på rad som hon står för till 100% och bladibladiblaaaa…..
Fyyyy!! SKÄMS PÅ ER!!!

Elleeeeeeeeeer?
Det lilla fröken Adlink borde tänka på är att utan sina läsare så dör hennes blogg och utan klick så kommer inte ett enda företag betala henne för att synas i hennes blogg.
En blogg utan läsare – inga samarbeten – inga pengar.

Petra håller på att drunkna i sin offerkofta hela vägen borta i LA och jag är inte sugen på varken hjärtmassage eller mun mot munmetoden trots att den är relativt lätt att pricka i nuläget..
Jag tror man kan se hennes läppar på google maps..

Så håll käften och var tacksam att de kommer in till dig och ger dig statistik även om du inte gillar vad de har att säga för din blogg är verkligen en jävla snoozefest av gnäll, marmorskivor och stuckatur – och glöm inte – utan dem så har du ingen blogg.

19 kommentarer | “Morr och voff av Petra Tungården”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. B skriver:

    Tänker också att hon får väl ut extra lön från Metro genom att ha sin blogg där? Alltså så får hon ju redan betalt för att blogga förmodligen, så all reklam är ju endast extra cash. Sen är det klart att en kanske vill dra in lite extra pengar om chansen finns men åtta inlägg på rad då känns verkligen som att hon helt enkelt inte kan motså frestelsen och vara vill ha mer och mer. Som du säger lär hon ju tappa läsare också när bloggen blir så innehållslös och då slutar sponsorerna dyka upp.

    Förstår inre hur hon har tid att gå på så mycket lyxmiddagar och andra roliga event om hon jobbar 150% plus lägger 3 timmar utöver det på bloggen.

    Har svårt att tycka synda om henne.

    1. Bloggbevakning skriver:

      Poor little rich girl, typ..

    2. Mormor skriver:

      Vet ni inte vad finaste marmor kostar?

  2. A skriver:

    Fy fan rent ut sagt! Så vidrigt självupptaget och fult skrivet av henne! Vad är det med vissa bloggare? Fattar de inte konceptet: INGA LÄSARE, INGA PENGAR OCH INGET JOBB. Jag spyr på bloggare som tycker att läsarna ska vara tysta och jävligt tacksamma bara. House of Philia har skrivit inlägg som går ut på att vi ska vara tacksamma över att hon ägnar sin (lyxhustru)tid till att blogga.
    Detta inlägg påminner också om Englas inlägg när läsare varit ”uppnosiga” och ifrågasatt något. Det ska snyftas och all skuld läggas på läsare, självinsikten är NOLL.

    1. N skriver:

      Ja, dessa bloggare är ju helt vansinniga och självupptagna. Det är de som har valt att vara offentliga personer. Då tycker jag inte inte att man ska gnälla för att man får ta emot lite kritik från läsare. Ta det som en kvinna eller sluta blogga! Så enkelt är det faktiskt.

    2. Mormor skriver:

      Inte så kul att blogga om läsarna är elaka, missunnsamma och avundsjuka. Man måste förstå att det känns bittert och otacksamt för en jetlaggad Petra där borta i halvöknen. Hoppas hon hittar något att glädja sig åt när livet känns tungt.
      Tanken är väl för övrigt att läsarna ska glädjas med bloggaren som offrar sin fritid för att dela med sig av lyxiga flygresor, spabehandlingar och vistelser på femstjärniga hotell?
      Det verkar inte riktigt fungera för närvarande för Petra Tungården. Kanske hon ändå gör något fel även om det känns osannolikt för henne själv?

      1. Juli skriver:

        Offrar sin fritid? Du menar lyxresorna, spat och dom 5 stjärniga hotellen som hon enbart får uppleva på grund av sin blogg? Att skriva reklam för att finansiera sitt lyxliv tycker jag inte låter som något att gråta över, i så fall borde hon gnälla på företagen som tvingar henne att blogga för att få betalt. Det är som att TV3 tycker att tittarna ska vara tacksamma för reklamavbrotten, speciellt i fallen tittarna blir arga när reklamen är maskerad som ett riktigt program ?

    3. A.J skriver:

      Det är typ som att jag skulle säga till alla kunder jag har som målare att om det inte passar att jag målar deras väggar fast dom vill ha tapet så kan dom gå till någon annan… No money for me then! Som du säger, Inga läsare, ingen blogg, inga pengar. Tröttsamt med alla dessa hybrisskadade personer som tror att dom existerar för vår skull 😛

  3. S skriver:

    Hoppas inte du blev sur för min kommentar, såg att inlägget är borta nu.. Förlåt isåfall!

    1. Bloggbevakning skriver:

      Absolut inte.. Jag ville inte låta det ligga kvar eftersom jag trodde på att han var oskyldig.. Tack för länken! Kram!

      1. S skriver:

        Det kan jag förstå! Tack för en grym blogg förresten 🙂

        1. Bloggbevakning skriver:

          Tack själv! Jag skrev ett nytt inlägg.. =)

  4. Emma skriver:

    OT men alltså din blogg är verkligen min favorit!! ser alltid fram emot att gå in här och se dina inlägg :* våra katter borde gå på dubbeldejt, så kan vi sitta och dricka vin? haha love u queen camcam

    1. Bloggbevakning skriver:

      It’s a date!!! Min katt kan eventuellt försöka äta lite på din katt men han är ganska lätt att brotta ner..
      Puss!

  5. Johanna skriver:

    Jag fattar verkligen inte vad det är som gör att det är så jobbigt att blogga? Vill inte förminska deras arbete men alltså det är ju inte några krönikor de stora bloggarna skriver fyra gånger om dagen. Kan förstå att det tar tid och krävs arbete men det finns ju hur många som helst som bloggar, redigerar bilder m.m. som har ett vanligt heltidsarbete eller pluggar samtidigt?

    1. Bloggbevakning skriver:

      Ja.. som jag.. =)

  6. Anton skriver:

    En kommentar jag just skrev på Petras blogg. Den är generell så jag tänkte att den kunde finnas även här ”for the record”:
    Verkar som de flesta som kommenterar inte har hört talas om att det finns regler för reklammarkering som ska tillämpas även i sociala medier.
    Det är regler som Reklamombudsmannens etiska nämnd uttalar sig om och då gäller det främst Internationella handelskammarens regler för reklam och marknadsföring.
    Konsumentverket har utfärdat ”Vägledning om marknadsföring i bloggar och andra sociala medier” och dessutom finns ”Rekommendationer för pr och marknadsföring sociala medier” utfärdade av Annonsörerna.
    Dessa regler och rekommendationer är till för att läsarna enkelt och utan speciella förkunskaper ska kunna skilja ett redaktionellt blogginlägg från ett sponsrat/köpt reklaminlägg. Det är främst de företag som marknadsför sig i sociala medier som ska respektera reglerna men också bloggare, instagrammare osv.
    Jag vet att det finns motstånd hos bloggare mot kravet på reklammarkering eftersom den anses förta mycket av trovärdigheten och intrycket av personlig rekommendation som bloggaren (och även det annonserande företaget) eftersträvar med reklaminläggen.
    Det är rörande hur många som uttalar stöd och beundran för Petra, hennes arbetsmoral och självuppoffrande dubbelarbete till glädje för alla läsare. Den ”negativism” och kritik som Petra fick bl a med anledning av blogginlägget om SAS, men också de senaste veckornas köpta blogginlägg och brist på redaktionella inslag, verkar inte beröra de mest lojala supportrarna och följarna.
    Men jag tror att alla parter tjänar på bättre balans mellan redaktionellt och reklam i bloggar och andra sociala medier. Reglerna om reklammarkering ska respekteras och där kan alla som är aktiva på sociala medier bli mycket bättre. Att sen vissa läsare tycker reklammarkering är onödig för ”att reklam finns överallt” och ”läsarna är inte dumma” är personliga åsikter som inte avskaffar reglerna.

Kommentera

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Mest läst på NG

Mest läst på NG
Tillbaka
Mer inlägg