9:03 27 Maj 2014

Right back at ya, din skäggmupp.

Hotell Nordic Light i Stockholm har just nu en kampanj där man kan betala för sitt boende med så kallad Social Valuta. Detta är givetvis anmärkningsvärt i sig, men hur de räknar den sociala valutan är nästan ännu märkligare. Låt mig citera.

Du behöver: 

  • 100 000 följare på Instagram eller 
  • 2 000 privata vänner på Facebook eller
  • 100 000 fans på Facebook 

Detta ger dig sju hotellnätter per år. Måste bokas tre dagar innan ankomst. 

Enligt hotellets resonemang likställs alltså 2000 privata vänner på Facebook med 100 000 (!!!) fans antingen där eller på Instagram. Jag själv då, som kvalar in i vänkategorin, skulle för att utnyttja detta erbjudande dela ett inlägg vid bokningstillfället, ett vid incheckning och ett vid utcheckning. Alltså lägga upp två uppdateringar, där mina privata vänner (som jag inte har på limited profile) ser att jag bor på Nordic Light. Att jämföra det med en marknadsföringskampanj som når potentiellt 100 000 följare låter inte direkt som en växelkurs som artister såsom Rebecca & Fiona, Adrian Lux och Håkan Hellström  – alla med drygt 100 000 fans på Facebook – skulle tjäna på. 

Hur många som har valt att utnyttja dealen, och vad Skattemyndigheten säger om detta är en historia i sig. Ber att få återkomma med den uppgiften. 

Som tröst kan du som inte kvalar in i någon av kategorierna åtminstone få rabatt, för Nordic Light värdesätter allas nätverk.

1:08 26 Maj 2014

Har från säkra källor fått höra att detta är den officiella PH-låten för i år, och att den för tillfället går på högvarv nere i Mexico. Tydligen ska det dessutom vara ett par PH-medarbetare som ligger bakom densamma. Varning för sommarplåga!

Det här är sjukt på så många nivåer, och förhoppningsvis ett påhitt som (om det ens är på ricko) aldrig lämnar idéstadiet. Med VR-hjälmar för boskapsdjur vill man skapa illusionen av att de går utomhus. Vad man hoppas att det ska leda till?

Eliminating the need for the physical space required for free-range livestock our Virtual Free Range™ gives livestock the experience of Free Range life while in the safe confines of our facility.

Eller så låter man dem bara gå utomhus?

Kent släppte i dagarna videon till ”Var är vi nu?”, till synes filmad i ett enda klipp och regisserad av John Boisen & Björn Fävremark. Videon i sig är tämligen sparsam – lite urlakat ljus, lite rök och lite stjärnfilter för blänkets skull. That’s it!

Som vanligt bjuckar de emellertid generöst nog på såväl text som ackord till densamma. Tar med andra ord ledigt resten av dagen och hämtar upp gitarren från källaren.

*fring*

Håll dig uppdaterad!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla