Kom igen nu, Tunis..

13:30 7 Jul 2016

Petra Tungården:

FAN VAD TRÖTT JAG BLIR PÅ DÅLIGT UTMÄRKTA SAMARBETEN!!!
tunis

Tunis lägger ut ett inlägg med sin favoritmusik just nu och som den gamla musikbloggare som jag trots allt är så reagerade jag på att ”oj, vad mycket musik här som kommer från Sony Music”..
Och mycket riktigt – längst ner i inlägget skriver hon att det är ett samarbete med Sony Music.

Jaha, så det där är inte ALLS hennes favoritmusik utan hon har fått betalt av Sony för att sätta ihop en spellista och göra reklam för deras artister.
MEN SKRIV DET ÖVERST DÅ SÅ MAN KAN LÄSA INLÄGGET MED DEN VETSKAPEN!

Hur svårt ska det vara att märka ut sina samarbeten på ett korrekt sätt?
Petra verkar både klipsk och läskunnig – hur kommer det sig då att hon inte kan följa dom få riktlinjer som finns för reklam på sociala media?

20 kommentarer | “Kom igen nu, Tunis..”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Antonia skriver:

    Ja, hur svårt kan det vara?
    Man får verkligen intrycket att Petra vill smyga med att inlägget är sponsrat.
    ”Följande inlägg är ett reklaminlägg i samarbete med Sony Music”
    Copy & paste, Petra. Se till att teckensnittet blir tillräckligt stort så läsaren
    ser vad det är fråga om.

  2. Ane skriver:

    Kanske har jag lite för mycket fritid just nu och stalkat lite väl mycket men 2 funderingar. Har isabelle strömberg plötsligt blivit singel eller har det alltid stått så på fb? Samma sak med Adrian, har han och Jasse plötsligt gjort slut eller har dem aldrig ”haft ett förhållande på facebook”? mvh nyfiken chey

  3. Izabella skriver:

    Kungar på att ha kass markering alternativt ingen markering alls skulle jag ändå säga att Paula och Hugo är (Liseberg, hotellet de bodde på under vistelsen i Göteborg, Citroën, skor på instagram etc.). Har ifrågasatt det här tidigare på Paulas blogg och fick då till svar att hon markerar allt som är sponsrat, och att det hon inte markerar är något hon själv valt att hylla. Dock har hon efter det erkänt (för första gången) att de haft ett samarbete med Citroën, men nu har de igen skrivit om Citroën flertalet gånger utan att markera det som sponsrat eller i samarbete med. Och för någon vecka sedan skrev Hugo om några skor på instagram utan att markera det som reklam – vilket jag anser att det uppenbart var. Förstår inte heller hur det kan vara så jäkla svårt?

    1. Danie skriver:

      Har slutat läsa deras bloggar. All reklam som ”smögs in” överallt (Clean är väl ändå värst!) samt att jag fick känslan av att mycket som skrevs var ”for show”.

      1. Liana skriver:

        Håller med. Har slutat läsa deras bloggar – och då följde jag ändå både Hugo o paulas dagligen förut.. men, reagerade förut när Paula ett tag ofta gjorde reklam för film eller tv-serier – var så himla tydligt uppdikat – och ja, de serier å filmer hon ”råkade” tipsa om som hon just ”hittat” fanns alla på netflix… coincidence?!
        B-)

  4. Nells skriver:

    Seriöst? Tycker du att det är dåligt att hon skriver det är sponsrat längst ner när nellie med vuxna som övervakar inläggen inte skriver ut alls när hon gör reklam för tessies saker varje dag??

    1. Bloggbevakning skriver:

      Two wrongs don’t make a right..

      1. Nells skriver:

        Nej, stora skillnaden är väl att den ena faktiskt skriver att det är sponsrat och den andra skiter i det helt. Dvs enbart en som gör helt fel

    2. Milan skriver:

      Eh? Konstig fråga.

  5. KisseKatt skriver:

    Har inget alls med inlägget att göra (det jag har att säga om det är väl att Tunis med flera verkar göra allt de kan för att inte märka reklamen, för då säljer den väl inte lika bra ;P), men är det bara jag som tycker det har blivit så tråkig stämning här inne bland kommentarerna på senaste? :\
    Tycker det ska tjafsas och kastas kängor i varendaste tråd numer och det blir inte alls lika kul att läsa kommentarerna nu som det var förut. Snarare tvärtom :'(

    1. Antonia skriver:

      Det är väl generellt tråkig stämning på sociala medier nu för tiden.
      Och tjafs och kastade kängor finns i alla kommentarsfält med undantag för de som förmodereras till gullighet förstås (typ Kenzas).

      1. Danie skriver:

        Håller med. Allt tjaffs om Tyra, Dessie och Jocke eller vad han heter verkar ha lockat hit en massa surmuppar!

  6. Z skriver:

    Orelaterat: varför kallar blondinbella bilen Sky?

      1. Z skriver:

        Jahaaaaa. Haha vad trög jag är. Tycker dock oavsett att det låter töntigt :D.

  7. La Luna skriver:

    Jag tycker mest att frasen ”I samarbete med….” är fånig och tandlös. Inte minst när det gäller bloggar som läses av barn (…) och andra mycket unga människor. Det borde istället stå ungefär: ”Detta säger jag för att jag får betalt för det, av xxxxx!” Då skulle även BARN fatta att det rör sig om betald reklam och inget annat. ”I samarbete med” låter ju som nån slags kompisgrej.

  8. AJ skriver:

    Eventuellt gör Engla en liten luring idag. Helt otippat så skriver hon ett inlägg om glass och undrar vad läsarna gillar för glass?.
    Kan detta vara ett ”uppmjukningsinlägg” för att få läsarna att intressera sig för glass??
    Kommer det kanske strax komma ett sponsrat glassinlägg?

    1. AJ skriver:

      Eller så lider hon av en brutal bloggtorka…

    2. m skriver:

      Tänkte samma! Men antar att det bara är ett utfyllnadsinlägg. Hon hittade väl några fina bilder på Pinterest och så klart; dagens arbete avklarat.

  9. Ella skriver:

    Påminner mig om detta videoklipp ? :
    Every Beauty Vlogger Ever – YouTube https://www.youtube.com/watch?v=36jPIdNntcw

Kommentera

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Mest läst på NG