Trevligt värre med Monas Universum

21:00 8 Sep 2017

Monas Universum:

Mona är på en välgörenhetsresa för att hjälpa utsatta människor med glasögon och i sitt senaste inlägg besöker de en kvinna som precis opererats för hjärntumör och som även har diabetes och är rullstolsburen.
Vad skriver den ytterst sympatiska Mona om besöket?
Jo, följande:

Ni kan ju vara glad över att inte det här är en luktblogg för fisatan vad urin och annat det luktade.//Mona

Det är vad Mona hade att säga om besöket.
Att denna fattiga och utsatta kvinnas hem luktar urin och annat. Av allt denna kvinna som inte ens kan ta sig ur sin rullstol tvingas utstå i sin situation och så känner Mona behovet av att kränka henne på grund av hennes boendesituation.
Känner ni värmen som denna kvinna utstrålar på denna välgörenhetsresa? Det gör jag!
Herregud, hela skärmen håller ju på att smälta.

Optiker utan gränser måste vara supernöjd med sin fantastiska ambassadör! Grattis! Vilket kap!

Tack för tips!

84 kommentarer | “Trevligt värre med Monas Universum”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Anonym skriver:

    Ser uselt. Synoptik går bort totalt. Gynnar hellre småoptiker som benckerts tex i söderhallarna, skitbra då mina pengar går till småföretagare. Obs behöver ej reklammarkera, har inte fått betaltför detta 🙂

    1. Lindome skriver:

      Jag var tvungen att mejla synoptik då jag fick ca 1 brev i veckan från dom med uppmaning att boka tid för synundersökning hos dom -.- eller tvungen och tvungen men vafan, räcker la med ett brev i kvartalet eller något och om jag vill gå till optikern kan jag väl kontakta dom själv?? Har inte fått ett enda brev sen dess 😂😂 inget svar på mejlet heller 😂

    2. Anonym skriver:

      Vet inte om det direktlänkas men Synoptik har skrivit ett litet inlägg om kvinnan som fick glasögonen: https://www.facebook.com/synoptiksverige/photos/a.201786579871786.64887.182761071774337/1595640947153002/?type=3&theater

      Jag är inte med i FB så jag kan inte kommentera det som Mona skrivit. Men det vore ett ypperligt tillfälle att ifrågasätta Monas skriverier under inlägget ifråga!

      1. Anonym skriver:

        Synoptiks svar på kritiken:

        ”Hela vårt optiker- och assistentteam på plats i Peru går givetvis in i sitt hårda arbete enbart med goda intentioner.

        Mona är en självständig aktör som följer med oss på resan, och det är givetvis beklagligt att hennes formulering på den egna bloggen kan upplevas som nedsättande. Vi tror inte att det var hennes mening, och hänvisar vidare kommentarer till hennes egen plattform.

        Med vänliga hälsningar,

        Synoptik”

        Vadå kan upplevas? Herregud, det ÄR ju jävligt kränkande det hon skriver!

  2. Amanda skriver:

    Tänkte likadant. Omdöme noll.

  3. Annie skriver:

    Men helvete vilken människa! Fy.

  4. Anonym skriver:

    Fast var det så värst osympatiskt verkligen? Tror du verkligen att hon kände ett behov av att kränka kvinnan? För det första så läser nog inte kvinnan Monas blogg, för det andra så fick de nog tillåtelse att fota och för det tredje så var det nog ett sätt att beskriva misären hemma hos den stackars kvinnan. Sett liknande på olika tv-inslag, där de fotar och beskriver lukter och misär i bostäder och byar, då är det lika kränkade för personerna då.

    1. Anonym skriver:

      Hmm, är det Mona själv eller nån av hennes fans…? Resonemanget är lika uselt som Monas.

      1. Anonym skriver:

        Monas resonemang var alltså, att:

        ”Jag b e s k r i v e r vad jag upplever. Take it or leave it!”

      2. Anonym skriver:

        Nope är varken Mona eller något fan. Men vad är det som är uselt i resonemanget? Handlar nog om att det är Mona just. Syftet med resorna är ju dels att hjälpa till och dels visa upp misären.

        1. Anonym skriver:

          Nej, syftet är INTE att visa misär utan hjälpa.

          1. Anonym skriver:

            Fast genom att visa upp misären vädjar man till människors empati, människor som man hoppas ska skänka pengar, så för att optimera hjälpinsatserna är det absolut relevant att också visa upp misären.
            Det är liksom svårare att ignorera UNICEFs tv-reklam när du mitt i fredagsmyset plötsligt stirrar in i ögonen på svältande, krigshärjade barn. Väldigt enkel manipulationsteknik, och tämligen effektiv.

    2. M skriver:

      Är det bara kränkande om kvinnan skulle läsa det själv? Godnatt.

      Du låter som en person som skulle bli ledsen för att bli påkommen med att vara otrogen, men bara just för att du blev påkommen.

    3. Linda skriver:

      Hur hade det känts om det var du som var kvinnan? Och sen får du reda på att någon har skrivit så om dig. Hade det känts okej, då köper jag att du tänker så som du skriver.

      1. Anonym skriver:

        Men skärp er.. Kvinnan kanske själv beklagade för sällskapet att där luktade, hon kanske själv pratade om det. Hon kanske inte alls känner sig kränkt så varför gör ni det, varför låtsas som att ni tänker på kvinnan när det handlar om att ni vill kränka M. Kvinnan kanske faktiskt blev väldigt glad och tacksam istället. Att ni inte lägger tid på att skänka pengar till denna misär och dessa kåkstäder (om ni inte redan gör det) ist för att sitta och klaga och slänga skit på någon som faktiskt är där och hjälper till. Eller får Mona en massa pengar betalt för det tror ni? Suck. Punkt!

        1. Anonym skriver:

          Du är inte Mona eller hennes fan men ändå blir du så himla sekundärkränkt och försöker diktera vad andra får skriva. Hmm… En vän eller familjemedlem? Skulle ändå tippa en fan, dom brukar vara så sekundärkränkta och försvarar allt Mona gör i all ändlighet. Och nej, vi som tycker att Mona har agerat fel inte är sekundärkränkta, vi har en empatisk förmåga.

          Det som du (och Mona) inte verkar förstå är att det handlar om RESPEKT och INTEGRITET. Vissa saker gör man bara inte, speciellt när man är bjuden hem till en okänd, utsatt människa för att hjälpa denna. Mona är där för att utföra ett arbete vilket borde medföra nån form av tystnadsplikt. Om dom inte har formell tystnadsplikt, borde hon kunna tänka till helt själv hur och vad hon skriver och inte skriver. Ett tips är att tänka hur man skulle själv vilja bli bemött och behandlad. Alla hon möter och hjälper där borde kunna känna sig trygga med att hon respekterar dem och deras integritet.

          Vidare: om man vill beskriva någons misär, skriver man inte i nedvärderande och nedlåtande termer, som Mona gör, och sen lägger ut det för hela världen att läsa. Det är inte Monas sak att basunera ut det till hela världen även om kvinnan själv hade beklagat lukten. Jag är säker på att om Mona hade berättat för kvinnan (och hennes dotter) hur hon tänker skriva om kvinnans hem, hade hon inte fått deras försignelse. Vem hade gett det? Ingen! Och vidare, det här med lukten inte är på nåt sätt relevant i sammanhanget. Mona är där för att hjälpa utsatta människor, inte för att göra heminspektioner och se ner på folk.

          Om man tycker att Monas sätt att uttrycka sig och agera i det här fallet är helt korrekt, är det dags att sätta sig i skolbänken. Och det snarast.

  5. Anonym skriver:

    Så här svarar hon på kritiken:

    ”🙄
    8 september, 2017 kl. 18:42

    ”Ni kan ju vara glad över att inte det här är en luktblogg för fisatan vad urin och annat det luktade.”

    Vilken trevlig kommentar när man blir inbjuden till någons hem. Antar att det inte luktar urin i ”finhooden”.

    ”monasuni
    8 september, 2017 kl. 20:16

    Du har så rätt, det gör det inte och jag b e s k r i v e r vad jag upplever. Take it or leave it! Ha en bra dag!”

    Herregud vilken tölp hon är! Inget hyfs alls.

    1. Silverräven skriver:

      Hör The Gunilla i huvudet ”människan har inget hyfs, ingen klass”.

  6. Emma skriver:

    Snälla kan någon förklara vem denna ”Mona” är? ALDRIG hört talas om henne, enda personen i denna blogg jag inte vetat vem det är. Har hon många läsare? Är hon ”unik” på annat sätt?
    Hon är ju uppenbarligen inte camcams favoritperson i alla fall, haha!

    1. Anonym skriver:

      Emma: Google is your friend, testa får du se hur enkelt det är 🙂
      Det har även skrivits i den här bloggen tidigare vad hon är ”känd” för, prova sök-funktionen.

    2. Anonym skriver:

      Helenan har skrivit en bra sammanfattning tidigare:

      ”Mona: kvinna i femtioårsåldern som har en blogg där hon kränger inredning och billigare kläder och dessutom delar väl valda delar av det privata livet. Hon är sanslöst ytlig, erkänner det själv utan omsvep, och bedömer folk efter utseende och smak på två röda. Ursprungligen är hon från ”förorten” som hon själv säger och växte upp fattigt. Det senare är skälet till att hon måste ha ”bling” på allt från bh till skor. Hon är gift med Jimmy Lundgren som på nittiotalet var chef och producent på ett jätteporrföretag. Själv får Mona det till att de varit återförsäljare av sexlelsaker och haft videobutiker. Han gjorde nog stora pengar på försäljningen och det poppar upp nya företag i äktenskapet som herpesblåsor. Inga verkar gå med förtjänst trots att de hela tiden utvidgat. Bloggens företag omsatte sist jag kollade noll kronor.

      Två döttrar varav den äldre är utflugen. För något år sedan berättade den äldre att hon våldtagits av sin far (Monas exman) som barn och Mona kollapsade ett tag men återkom sedan och hängde ut hela händelsen på bloggen. Enligt egen utsago hade hon ingen aning trots skador på tösen. Mona har även samlat in pengar till en misshandlad kvinna. Denna kvinna behövde bl.a. ett mindre fordon, t. ex. en moped – något som Mona äger men aldrig använder. Men den skänktes ändå inte. Folk började ifrågasätta sanningshalten i hela storyn och Mona bjöd in till ett möte där hon skulle redovisa. Men hon hotade också de som ifrågasatte med polisanmälan.

      Mona har också något rättsligt med en fd vän som hon enligt vännen svindlat på pengar.”

      http://blogg.ng.se/bloggbevakning/2017/08/monas-hus-till-salu#comments

  7. B skriver:

    OT!
    Säger ni typiskt jag eller typiskt mig?!

    1. Lottta skriver:

      Typiskt mig

    2. Anonym skriver:

      Typiskt mig.

    3. Helena skriver:

      Typiskt mig

    4. Hanna skriver:

      Typiskt mig!

  8. C skriver:

    Men vilket jävla kadaver till människa!
    Hur fungerar man när man kränker den som är så utsatt och ändå avslutar med:

    ”Situationen var märklig, man kunde nästan fysiskt ta på tacksamheten hos både Magali och hennes rosaklädda dotter till höger. Det var svårt att inte gråta lite för den värmen man kände.
    Det här mina vänner, det h ä r är vad dessa resor handlar om!”

    Så ruskigt illa berörd man bli.
    Värme och respekt verkar inte vara Monas starka sidor.
    Hela hon stinker illa när hon först sparkar hårt och sedan stryker mjukt.

    Fy fan.
    (Slut på spyan.)

    1. Anonym skriver:

      Efter att ha läst hennes blogg länge så verkar det som att hon faktiskt är oförmögen att känna medkänsla. Därav skriver hon ofta saker för att verka vara en normal empatisk person men det når inte ända fram.

  9. 🤖 skriver:

    Sjukt omdömeslöst, men inte förvånad 😑

  10. Malin skriver:

    Fy!! Vad besviken jag blev att läsa hennes inlägg!! Vad det allt hon hade att kommentera om besöket!? Hemska människa, saknar verkligen hjärta! Fyyyy säger jag igen!!

  11. Sandra skriver:

    Vidriga människa! Usch!!

  12. Karin skriver:

    När de var ute och hade glasögonmottagning häromdagen tyckte hon att det var synd att de inte hade bajsspray…

  13. Tintin skriver:

    Bara jag som inte tål hennes röst?? Låter så falsk och genomrutten.

  14. En annan Marie skriver:

    För några dagar sen skrev hon i bloggen att hon var ledsen för nåt som hon inte ville gå in på. Jag tror att det är skilsmässa på gång.

    Det är också mycket tydligt att folk tröttnat på hennes jargong och typ av inlägg som är samma-samma, för det är tunnsått med kommentarer på bloggen numera.

    1. Anonym skriver:

      DU verkar läsa bloggen iaf.

  15. Anonym skriver:

    DASHAS 7 (!!!!!!) BILDER PÅ NÄR HON BORSTAR TÄNDERNA, fattade på första bilden 😂

    1. Hanna skriver:

      Hahahaha dör

  16. Emmis skriver:

    Klarar inte av Mona sen hon hängde ut en av mina vänner i sin blogg 😡

    1. Maja S skriver:

      Hur hängdes hon ut?

      Beklagar att din vän blev utsatt 🙁

      1. Emmis skriver:

        Svårt att förklara mer exakt utan att nämna själva händelsen, men Mona har nog hängt ut folk mer än en gång för olika saker/umgänge som inte passar henne

  17. Maja S skriver:

    Alltså fy fan!!
    Hur kan man liksom bara?

    Jooodå Ljuuuuvliga änglaMona som ger hjälp….

    Nä fyyy så lågt Mona fy!!!

  18. EJ skriver:

    Gå in på synoptiks hemsida o ifrågasätt hur de kan ha med denna vämjeliga människa med på dina resor. Har nyss gjort det. Vilken uschlig mänscha.

    1. Anonym skriver:

      Vet inte om det direktlänkas men Synoptik har skrivit ett litet inlägg om kvinnan som fick glasögonen: https://www.facebook.com/synoptiksverige/photos/a.201786579871786.64887.182761071774337/1595640947153002/?type=3&theater

      Jag är inte med i FB så jag kan inte kommentera det som Mona skrivit. Men det vore ett ypperligt tillfälle att ifrågasätta Monas skriverier under inlägget ifråga!

  19. Mickandialog skriver:

    Kan inte annat än säga fyyy fan.

  20. A skriver:

    Mycket kiss o bajs i både Magdalenas och Monas bloggar!

  21. Äpplen i viken skriver:

    Mona kommer ju från fattiga underklassen i Jordbros hyreskaserner och har lägsta möjliga skolgång (gick hon ens ut 9:an?).
    Det är därför det blir extra komiskt när hon är så fisförnäm och inte klarar enkla hotellrum eller lukten i fattiga länders misär. Och dessutom måste tokoperera sig till oigenkännlighet (hon vägde typ 60 kg mer för ett par år sedan (=viktopererad), spruta en massa fillers, botox mm i facet, sätta in ögonfransar, ändra tänderna och tatuera in nya tjocka svarta ögonbryn.
    Tanten är en bit över 50. Pinsamt.

    1. toter skriver:

      Du är pinsam. Nej men seriöst, jag gillar inte ens Mona och det här var bland det obehagligaste hon gjort men jag tycker nästan ännu mindre om din cyanidkapsel till kommentar. FATTAR att det är gött med skadeglädje och allmän pissighet ibland men ha hyfs nog att gömma det bakom lite vett och etikett som annat folk. Du går liksom på om var hon växte upp och hennes utbildning som om det kan sammanfatta värdet av en person, detta helt utan att förstå att det gör dig minst lika pissråttig som Mona. Tyvärr liksom, vilken miss.

  22. Ksmb skriver:

    Om det nu var misären hon velat beskriva hade hon ju kunnat formulera sig lite bättre, så tänker jag. T ex ”människorna här lever i stor misär och det saknas ordentliga avloppssystem, så de tvingas stå ut med svår stank och smuts”.

  23. Aa skriver:

    Kränkande och nervärderande, uttalande.

  24. Astrid skriver:

    Vilket trams!
    Lättkränkta människor som kommenterar här.
    Mona verkar ju iaf delta i ett sammanhang som hjälper andra. EN lite klumpigt formulerad mening så dissas hon totalt.

    Mycket märkligt!

    1. Anonym skriver:

      Det var inte en lite klumpigt formulerad mening, det var en total nedgörning av en annan människas liv och tillvaro. Så gör bara någon som är klent begåvad. Eller som M själv uttrycker det INTE har särskilt höga studielån.

  25. Anonym skriver:

    OT. Skrattade alldeles för mycket åt bellas instastory där hon skriver ”I am coming for you…soon”
    Så himla hotfullt

    1. M skriver:

      haha! Hon har noll koll på nyanser i språket.

  26. Mija skriver:

    Mona hängde ut en av mina kompisar oxå. Blir så konfys att Maggan Graaf verkar hänga med Mona, får inte det att gå ihop liksom…😳 Maggan har åtminstone mer empati.

  27. Anonym skriver:

    1. Jag tycker att man får kritisera det Mona eller andra GÖR.
    2. Jag tycker inte det är ok att kalla någon människa kadaver osv, det kan man låta bli.
    3. Man uttalar sig inte sådär om en medmänniska och dennes hem som Mona gjorde. Aldrig. Få skulle göra det. Det spelar INGEN roll om den människan kommer att läsa det eller ej. Det är rent omdömeslöst. Att hävda att M beskriver SIN upplevelse visar vilken syn på sig själv och andra hon har. Jag förstår INTE hur en sådan kommentar gagnar Synoptik, man blir tvärtom lite avskräckt från att välja dem. Trist, för Optiker utan gränser är ett fint och viktigt initiativ men nu känns det mest smutsigt och reklamjippo.

    1. Hoppla skriver:

      Japp! ”Borde ha gått till Specsavers” känns som en jäkligt passande slogan på flera plan helt plötsligt.

  28. LILLGAMMAL skriver:

    Usch vad ynkligt av henne! 😩

  29. G skriver:

    Då var det inte bara jag som reagerade på det Mona skrev. Man kan säga saker på så många olika sätt. Och vi behöver nog alla tänka efter före vi vräker ur oss saker. Själva syftet för Monas resa är ju fantastiskt.

  30. Mio skriver:

    Den här Mona alltså…

  31. Mona (ej bloggaren) skriver:

    Mona stinker ju själv narcissist långa vägar.

  32. Issa skriver:

    Jag har inte koll på allt denna Mona gjort eller varför det är okej att driva med och se ner på henne. MEN jag tolkar iallafall inte det som som att hon menade något illa, det var nog bara ett klumpigt sätt att beskriva miljön på.

  33. Issa skriver:

    Nog för att Mona säkert gjort något dumt MEN jag hoppas att ni kan se ert egna beteende när ni sitter flera stycken och skriver såna här saker om henne. Det är faktiskt mobbning. Varför inte bara låta denna människa vara?. Det är ingen ursäkt att säga att hon varit dum på sin blogg osv.

    1. ocksåenmänniska skriver:

      Nej, det är inte mobbing. Mobbing är att återkommande ge sig på en individ om och om igen oavsett vad, där den utsatte kommer aldrig kunna göra eller vara rätt tex.

      Att kritisera Mona, som så blatant misslyckas med att sätta sig in i den utsatthet som denna kvinna befinner sig i är att stå upp för den utsatta.

      Det är inte Mona som är offret här.

      Det är en rullstolsbunden kvinna med diabetes och en hjärntumör som lever i ytterst knappa förhållanden.

      Det är inte svårt att förstå att en sådan kombination av problem skulle medföra att en råkar eller tom. tvingas kissa på sig.

      Det är inte svårt att tänka sig att tvätta kläder, sängkläder etc inte är det lättaste för den här kvinnan, eller att köpa en ny madrass för den delen.

      Det är inte svårt att förstå svårigheterna med att få bort alla urinrester från ett golv som av bilderna av döma antagligen är tämligen poröst.

      Alla människor har rätt i att få känna värdighet, även den utan allt håller fast vid sin värdighet på det sätt den kan.
      Mona pissade på den här kvinnan med sitt uttalande. Jag önskar att hon aldrig behöver förstå hur ont något sådant gör.

      1. 🤖 skriver:

        Mycket bra svar! Håller med i det du skriver.

      2. Anonym skriver:

        Mycket bra svar!! Jag tar mig rätten att stå upp för den utsatta kvinnan. När man väljer att se på en människas omständigheter på det sätt Mona gör, och uttrycker på det sättet så får man finna sig i att bli kritiserad.
        Och backar Synoptik upp det så går de bort som optiker. Stenhårt.

  34. Anonym skriver:

    Vad trevlig hon är, inte det 🙁
    Tanten verkar elak och noll i omdöme.

  35. Lotta skriver:

    Tycker faktiskt inte att det är mobbing mot Mona, en kvinna som som själv inte drar sig för att hänga ut personer som på något sätt misshagat henne på sin blogg, som lämnar ut sina barns privat och sexliv utan någon som helst eftertanke. Som utan att tveka blåser vänner på pengar och annat. Sällan har jag sett någon som så raskt och effektivt byter ut vänkretsen när de inte längre kan eller vill vara till nytta för henne. Vare sig det gäller pengar, handla billiga saker, få hjälp med allehanda saker utan att betala för sig. Återstår att se hur länge innan nuvarande vänner genomskådar henne.

  36. 🤖 skriver:

    Synoptik står tydligen bakom Mona om man ser deras svar på bl a deras Facebook-sida. Det är ju helt sjukt att de inte fördömer en sådan kommentar. Som andra har skrivit så finns det flera olika sätt hon kan beskriva situationen utan att kränka den stackars kvinnan.

    1. Anonym skriver:

      Hoppas Synoptik ångrar sig och gör en riktig ursäkt! Det är faktiskt de som valt att ha henne med!Det hon gör smetar av sig på dem.

      1. Mickandialog skriver:

        Ja. Synoptik sponsrar en bild på en utsatt kvinna, som får glasögon från dem. I utbyte mot elogefrån deras sida, samt uthängning av hennes privata situation, där hemmet stinker, samt bild på henne, namn, samt bilder på hemmet ser ut.
        Synoptik. Hjältarna….

        1. Anonym skriver:

          Som en klok person skriver här ovanför, att beskriva i allmänna termer fattigdom och utsatthet är naturligtvis helt ok och kan få oss som lever i ett överflöd att vilja ge hjälp dit.
          Att beskriva en människas hem på det sättet är bara ovärdigt. OCH det smetar av sig på synoptik för hon verkar under deras logga på deras resa som deras ambassadör. De valde henne, de borde veta vem hon är och vad hon gjort mot Fitterbittan osv och de väljer ändå att ha henne med. De borde googla. Även om man menar att kritiken här inne skulle vara obefogad så visar den att vi är många som är kritiska till henne och därmed till de hon ”samarbetar” med. Jag tycker att att Synoptik kan stå för sitt val och be om ursäkt.

  37. Anonym skriver:

    Dåligt skrivet av Mona Det förvånar mig dock inte, det är sån hon är. Inte särskilt snäll, en skojare rent ut sagt.
    Kan inte förstå att Synoptik har henne som ambassadör eller vad det nu kallas, men gissningsvis har de inte känt till det Mona har gjort.
    Verkar iaf som att folk lämnar hennes blogg som lämlar efter att de insett vem hon egentligen är och att hon inte är den hon utger sig för att vara.
    Det är ju inte bara det hon gör och säger till folk, att hon är helt omdömes- och respektlös, att hon lurar / blåser sina vänner på enorma summor pengar. ”Porrgrejsgrossist”-verksamheten var ju en av de största porrfilmstillverkarna och en sån man gifte hon sig med! Och skaffade barn ihop med. Vad ”video-butikerna” innehöll kan ni ju räkna ut själva.

    1. Maja S skriver:

      De på synoptik får åka med EN gång per person.
      Varför harcdå Mona fått följa med fler ggr?
      Fattar inte vad Synoptik tjänar på att få med Mona heller…
      De borde snarare efter senaste inlägget vända o springa åt andra hållet

      1. AnnaA skriver:

        Synoptik svarade väl att Mona är en ”privat aktör”? Kanske att hon t o m betalat resan själv för att åka med och plocka ”tittavilkenempatiskmänniskajagär”-poäng till sina blogginlägg? Bara en tanke…

        1. AnnaA skriver:

          Kollade nu och Synoptik skriver att Mona är ”en självständig aktör som följer med oss på resan”. Skulle nog tippa att hon betalar själv och är med på eget initiativ.

          1. Maja S skriver:

            Kanske det…
            De pengarna borde hon se till betala dem hon är skyldig pengar. 👿

          2. Bollen skriver:

            Mona betalar inte resan själv. Synoptik tar med henne för att hon har en stor blogg (som var betydligt större när hon åkte med dem första gången) och för att hon ska skriva om arbetet de utför där borta. Mons har nämnt detta själv flera gånger, att det är det som är hennes uppgift. Hade hon varit tvungen att betala resan själv hade hon knappast åkt… 😉 ”Självständig aktör” tolkar jag mer som att de kan friskrivia sig lite (från grodor som detta), dvs inläggen går inte via deras marknadsavdelning innan de publiceras.

  38. Anonym skriver:

    Jag tycker synd om kvinnan och hennes jämlika. Hon släpper in folk i sitt hem som ändå är ett hem. Hon är dessutom rullstolsburen vilket troligen inte gör det helt enkelt att varken städa eller försörja sig. Och så får hon det inlägget som ”tack”. Har aldrig varit i de delarna av världen. Men liknande eller än sämre förhållanden finns även i Europa. Och de delarna har jag besökt. Tog inte en bild. Kunde inte det var så hemskt! Tog dock på de ”bättre” delarna och visade i min blogg. Därifrån försökte jag förmedla hur jag upplevde de sämre områdena. Och det var illa nog.
    Man kan förklara, beskriva, visa på ett bättre vis om man vill/anstränger sig lite.

  39. sanningen om Mona skriver:

    Mona

    Vi är många som väntar på redovisningen av de insamlade pengarna till ”Moa”

  40. Bojkotta skriver:

    Bojkotta Synoptik!!

    Dom väljer sina s.k ambassadörer och borde således ta ansvar för dessa och inte bara svara med standardsvar till alla frågor på FB.

  41. Rebecca skriver:

    Mona & hennes man verkar ha rutin på att blåsa folk på pengar… Ett från 2013:

    Aktiebolaget Svenska Bostäder (Svenska Bostäder) har yrkat att tingsrätten ska
    förpliktiga International Giftware Trading i Strängnäs Aktiebolag (IGT) att betala
    1 155 822,50 kr jämte ränta på visst sätt. Till grund för sitt yrkande har Svenska
    Bostäder uppgett i huvudsak följande. Enligt hyreskontrakt nr 2611-5399-0001 av den
    4 juli 2007 hyrde IGT en lokal om 146 m2 av Svenska Bostäder på Ångermannagatan
    142 i Vällingby Centrum. Hyrestiden var från den 1 oktober 2007 till den 30
    september 2011. Parterna har avtalat att hyran ska betalas kvartalsvis i förskott. IGT
    har inte betalat hyra efter juni 2009. IGT avflyttade den 30 juni 2011 och
    hyresförhållandet upphörde då att gälla. Svenska Bostäder är berättigat till hyra för
    perioden den 1 juli 2009 – den 30 juni 2011. Hyran uppgår till yrkat belopp. IGT har
    haft att betala upplupen hyra kvartalsvis i förskott. Eftersom IGT inte har betalat i rätt
    tid, är Svenska Bostäder berättigat till ränta enligt 6 § räntelagen från sista dagen i
    månaden före respektive hyra förföll till betalning.

  42. Anonym skriver:

    Å nu har hon lust att starta ”en insamling” till
    fast hon vågar inte eftersom hon fick så mycket skit med Moa..
    Hmmm?

Kommentera

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Mest läst på NG

Mest läst på NG
Tillbaka
Mer inlägg