SL har börjat med business class, eller ”prioriterad sittplats” som de kallar sin business class-kabin, i regel placerad längst fram och längst bak i vagnarna. Sedan införandet brukar jag alltid försöka sno åt mig en business-plats om möjligt. Där kan man ofta sitta och jobba lite mer ostört, det är inte samma huggsexa om platserna. Precis som i ekonomiklass är säteskonfigurationen 2-2 i business. Boardingen kan gå något fortare ibland om man själv högljutt signalerar ”priority, priority” inför ombordstigning. Men den stora fördelen med SLs priority seats är ändå avskildheten och det relativa lugnet, annars lämnar konceptet lite i övrigt att önska. Särskilt när man åker långdistans hade det varit trevligt med exempelvis eluttag, touchscreen och åtminstone enklare servering. Kallas det priority vill man verkligen känna sig prioriterad, och det gör man inte i SLs vagnar alla gånger. På det stora hela taget: ett lovvärt initiativ av SL, men här finns också stor utvecklingspotential.
Dansk jazzduo ersätter Christopher Garplind |
Läs inlägget
Nu öppnar Volta för vanliga dödliga |
Läs inlägget
Nöjesguidens efterfester under wow-helgen 2025 |
Läs inlägget
Krogrecension: Silberbauers bistro |
Läs inlägget
Micke Ljunggren är tillbaka |
Läs inlägget
Matateljen på plats i Slaktis |
Läs inlägget
Krogrecension: Humlan x Ollis Deli |
Läs inlägget
Krogrecension: Let's Malatang |
Läs inlägget
Mest läst på NG
Tillbaka
Mer inlägg
Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.
Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.