Kenzo, det nypopuläriserade gamla modemärket gör allting rätt just nu. Det är numera (sen några visningar tillbaka) ungefär lika trendigt och creddigt som Wes Anderson och hans filmer. Det är underhållande, det är lagom udda, det är genomtänkt in i minsta lilla detalj, det är lekfullt men ändå stilrent och det är bara rent av snyggt. Men jag kan inte hjälpa att tycka att det känns lite själlöst. Det är liksom lite för hippt med plagg som gör sig lite för bra på typ instagram. Kollektionerna är lite för lättsålda på något vis.
Det känns nästan som att märket använder sig av fula knep för att enkelt locka en. Klassiska knep som en massa linjer och cirklar och lustiga tryck och text och kontrasterande färger och fan hans morsa. Utöver de där klassiska knepen är Kenzo också lite allt på en gång vilket gör det svårt för någon att inte dras till det. Kenzo är sportigt, det är nördigt, det har hiphopinfluenser och det är Alexander Wang-hipster-mode. Vilket gör det rätt opersonligt, men typ helt genialt.
Huruvida Kenzo är själlöst eller inte så är det ett vinnande koncept. Kollektionerna skapar ett direkt habegär hos mig och (enligt sociala medier) resten av alla modeslavar och trendslavar. OCH jag tror att vi kommer att få se typ allt från denna visning med nashville-effekt inom snar framtid.