Här är företagen som är lika woke som Gillette

6:14 16 Jan 2019

Rakhyvels-märket Gillette skapade stor uppståndelse när de i veckan lanserade en reklamfilm där den klassiska sloganen ”The best a man can get” uppdaterades till ”The best men can be”. Reklamfilmen tar avstamp i frågan om vad manlighet är efter #metoo och möttes av stark kritik från arga internetmän. Trots kritiken har nu flera stora varumärken valt att följa Gillettes fotspår, allt för att fortsätta kunna sälja produkter under täckmanteln ”woke”.

 

Carlsberg ”Probably the best queer in the world”

 

Burger King ”Taste is Queen”

 

Snickers ”You’re not you when you’re manly”

 

McDonalds ”I’m lovin’ her”

 

Läkerol ”Makes men talk about feelings”

 

Ahlgrens Bilar ”Det finns bara ett sätt att stoppa dem – i munnen med samtycke!”

Thomas Krangnes

En kommentar | “Här är företagen som är lika woke som Gillette”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. click skriver:

    Thanks for the follow here https://jumblesolver.online and play jumble word solver free online game forever.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp