Välkommen till första delen av missledande reklam i vardagslivet! Vi börjar med Pringles. Mustaschmannen på deras paket kommer alltid att vara min älskare och jag skulle aldrig kunna säga något illa om honom, men deras slogan suger faktiskt. ”Bursting with flavour”. Jag vet inte vad ni brukar känna när ni äter lättsaltade chips, men det är ju inte så att käften brinner och att man blir Eyjafjallajökull efter en tugga. Därför sitter jag här nu, i en säng fylld med smulor, och känner mig lurad och bedragen. Och tjock. Vi har ju alla fastnat med handen i Pringlesröret någon gång.
Jag kollade upp betydelsen av ”burst” (”Källkritik är ju faktiskt JÄTTEVIKTIGT”- citat från alla prettolärare du någonsin haft) och ordboken (Google, en mycket pålitlig kommunikationskanal) ba ”To come open or fly apart suddenly or violently, especially from internal pressure”. Det är alltså den känslan Pringles vill förmedla när man äter deras chips. Typ att man ska öppna upp röret och alla chips ba flyger upp och bitchslapar en i ansiktet och man ba AAAAJJJJ och får chipskrydda i ögonen och blir permanent blind? Inte konstigt att man känner sig lurad efter att ha ätit sig igenom hela paketet.
Hahaha åh fan vad du är bra! Skönt att veta att jag inte är den enda som fastnat med handen i pringlesröret..
Sluta GENAST att äta pringles Frans!! Jag läste på en sida att den inte ens är gjord av potatis utan av sammanpressat spån från kemikalier som ger DNA-förändring i organismen, UPPHÖR Frans, UPPHÖR!