Idéerna som aldrig blev av – del 2

10:26 23 Nov 2015
Tidigare i år skrev jag ett inlägg om några idéer jag har haft men som det aldrig blev något av. Skräphögen för idéer som föll på mållinjen har växt sig större sedan dess. Här är flera idéer som visade sig inte hålla måttet:
 
1. Såsvarumärket ”Arkansauce”. Huvudmarknaderna skulle vara Arkansas och Serbien.
 
2. Ett Mensa för normalbegåvade. Om din IQ är inom percentil 49 till 51 så är du välkommen.
 
3. En döds-PR-byrå som är hjälper personliga varumärken att förbereda och vårda sina eftermälen.
 
4. I höst skulle min nya dokusåpa SHURGARD ha börjat. Konceptet var sändning 24/7 från SHURGARD:s lagerlokaler.
 
5. Mitt politiska förslag om att sekt skulle vara en laglig associationsform, precis som förening och bolag. Eftersom sekter ändå alltid kommer att finnas är det bättre att hitta lagliga vägar.
 
6. En pr-byrå som bara har öppet i december. Det är det som är idén. Vi är experter på en viss månad.
 
7. Instakilogram. Som Instagram, men med 1000 gånger större bilder!
 
8. En teleoperatör där du själv bestämmer vad det kostar att ringa till dig. Vi tar 50 öre/min, allt över detta tjänar du själv.
 
Dessa idéer blev det alltså ingenting med. Men jag kämpar vidare.

2 kommentarer | “Idéerna som aldrig blev av – del 2”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Emma skriver:

    Jag vet fan inte vem du är, vet knappt vem jag är, men gapskrattade RAKT UT när jag läste sista punkten. Så enkelt, så dumt, så genialt. Fortsätt med dom där idéerna, du kommer lyckas en vacker dag. Promise.

  2. Simon Strand skriver:

    Tack Emma! Det var snällt sagt!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Mest läst på NG