Om det var någon som gick och funderade på när nästa gång man skulle få se Lotta Lundgrens fejs igen kan denne nu sluta undra.
Coop har nämligen slagit sig i slang med matprofilen för en serie reklamfilmer tänkta att slå ett slag för vardagsmiddagen, som kommer att visas både i reklamkanaler och digitalt. Varje vecka kommer nya recept som Lundgren själv tagit fram, samtliga för fyra personer och till en kostnad av åttio kronor (baserat på genomsnittspriser i Coops större butiker).
– Jag tar vardagsmaten på stort allvar. Livet består av så väldigt många vardagar. Middagen är den tid på dagen man möter de man lever med. Med filmerna vill jag göra vardagsmiddagarna både godare, mera prisvärd och lite roligare, säger Lotta Lundgren i ett pressutskick.
Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.
Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.