Jag brukar inte ha något emot att kändisar gör reklamsamarbeten med olika företag (jag har till och med gjort det själv för i helvete), men jag tycker faktiskt att det är skillnad på reklam och reklam. Charlotte Perrelli var rätt slapp imorse när hon la upp ett kollage på en febertermometer med texten ”Thermoscan så bra!!!! #Braun #1brandblanddoktorer” och sen ingenting mer. Det tycker jag kändes lite halvhjärtat.
Jag vill ju veta vad det är som gör just Brauns termometer så överlägsen alla andra, för let’s face it, en termometer har ju faktiskt ett rätt begränsat användningsområde. Man vill köra upp den i rumpan eller i örat och få en uppskattning av en kroppstemperatur och sen ringa och sjukanmäla sig och kolla på Netflix. Vet därför inte riktigt vad Charlotte menar när hon säger att den är ”så bra!!!” när det enda den gör är att visa hur varmt det är i en kroppsöppning. Det känns inte speciellt revolutionerande om ni frågar mig.
Sen så var det det här med alla hashtags. Jag vet inte vem som kom på #1brandblanddoktorer, men jag har sett bättre hashtags. Förstår inte riktigt vad den ska fylla för syfte? En hashtag är väl rimlig när man ska diskutera Melodifestivalen eller något annat världsomspännande, men om man ska instagramma en termometer känns det lite överflödigt. Det kan ju inte vara någon annan förutom Brauns marknadsföringsavdelning som bryr sig om den hashtagen, men men! Jag får väl börja jobba på PR-byrå eller nåt och styra upp det här.
Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.
Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.