Det här har svenska män hetsat över idag:

5:14 25 Aug 2015

Som vissa av er kanske har misstänkt så är jag inte så intresserad av idrott och andra aktiviteter som förbränner kalorier. Jag har dock förstått att Råsunda är rivet sedan några år tillbaka och att Telenor ska bygga sitt nya huvudkontor på samma plats som den gamla arenan. Detta fick Telenors VD att göra något fullkomligt oacceptabelt, dvs dra ett skämt om ett fotbollslag. Såhär lät det:

Som djurgårdare värmer det extra mycket att få ställa min egen byggnad ovanpå ett Råsunda som är jämnat med marken

Det skulle han dock inte ha gjort. Twitter har RASAT (enligt Dagens Media), och Telenors kundtjänst har drabbats av en ”kritikstorm” från arga AIK-are som meddelat att de vägrat vara kunder hos Telenor efter ett så respektlöst uttalande från deras VD. Ja, proportionerna av Telenors kundbortfall har varit ungefär lika stora som kursraset på de kinesiska börserna under måndagen. Arga, kränkta män över hela landet har hört av sig och ifrågasatt hur en person som har sagt något så hjärtlöst och kränkande ens kan få behålla sitt jobb över huvud taget. Oförlåtligt!

Skönt att Sveriges fotbollsfans vågar säga ifrån om sånt som faktiskt är viktigt på riktigt! Att vara kund hos en telefonoperatör vars VD en gång drog ett skämt om laget man håller på är naturligtvis otänkbart. Telia kan få hålla på med hur mycket mutbrott i Uzbekistan som helst, men gränsen för telefonoperatörers ageranden går helt klart när VD:n drar ett skämt om en fotbollsarena som inte längre finns kvar.

Personligen så kan jag känna att det skulle vara rätt jobbigt om man som kund hela tiden skulle behöva lämna företag så fort som högsta VD:n inte har samma åsikt om en viss sak som man själv har. Ungefär som att jag skulle säga upp min hemförsäkring hos Folksam för att deras VD inte röstade på Magnus Carlsson i Melodifestivalen.

Det är i skrivande stund oklart hur Telenors VD:s sportpreferenser påverkar samtalskvalitén och surfhastigheten för Telenors olika abonnemang. Jag måste dock säga att jag är imponerad över att kunderna lyckades säga upp sina telefonabonnemang över huvud taget. Jag har försökt säga upp mitt abonnemang hos Halebop hur länge som helst utan att lyckas.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp

Mest läst på NG