Philips nya grabbiga reklamkampanj

11:24 8 Jun 2016

Som vanligt när reklam ska riktas mot enbart män blir det ofta lite för grabbigt för allas bästa.

Tänker till exempel på lanseringen av Pepsodent White NowMen SuperPure, tandkrämen för enbart män. Fruktansvärt att behöva dela tandkräm med någon av motsatt kön! Typ nästan värre än att behöva dela tandborste med någon.

Det senaste tillskottet i grabbiga reklamkampanjer kommer från Philips. De har släppt en ny kroppshårstrimmer, och för att fira detta görs det reklam ÖVERALLT i samtliga svenska mäns Instagramflöden. Målet är att nå ut till samtliga håriga pungkulor i hela Sverige.

MY EYES!!!! Rädda bollarna”? Alltså, fine att företag älskar att ha hashtags, men att döpa den till #räddabollarna… Hur många hundratusen kronor betalade Philips till några softa reklambyråkillar för att de skulle komma på den idén? Kan tänka mig hur det lät när de spånade fram det här på en blöt afterwork på Brillo.

– Ah, fan, den här Philips-kampanjen… Vad ska vi göra? 

– Vet inte, asså… Vi måste göra det trendigt att raka sig, no homo, men asså det är ju rätt GÖTT när det är lent därnere vid juvelerna, höhöhöhö!!! 

– Ahhhh fan… *rättar till snoppen i byxorna och sippar på en öl från ett mikrobryggeri*

– Nice… Vi kör en ball hashtag på det så att man kan tagga sina grabbiga polare på skoj på Instagram och skämta om varandras kukar, sånt älskar killar. 

– KUNG!!!! Fan va bra, rädda bollarna, vi kör på det!!!! *våldsam high five* *kastar en stol och garvar*

– Nån som vill ha en till bärs?

– Nä fan, måste gå hem och vänta på min leverans av Linas Matkasse.

Grattis Philips, ni har skapat ett monster.

20 kommentarer | “Philips nya grabbiga reklamkampanj”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Moa skriver:

    Frå mig att tänka på när rapport försökte bli hippa och använda hashtags. De pratade om fallolyckor i äldrevården, och man kunde dla ed sig av sina historier under #frittfall
    Bästa <3

  2. Per skriver:

    Det var väl inte så jävla farligt, lite grabbig humor. Det går ju fram va det är. Roligare med lite humor i reklamen.

    1. Anton skriver:

      Jonas: jag tror ingen, allra minst Frans, blev kränkt av reklamkampanjen. Det är en ganska så rolig kampanj, fast inte för att den är ”skön” utan för att Philips försöker sälja en typiskt kvinnlig produkt till män och då måste man verkligen grabba till det rejält på ett nästan pinsamt roligt sätt. Alla kanske inte tycker det, men jag gjorde i alla fall det. Kränkt var nog det sista jag blev.

  3. Jonas skriver:

    Sen kan man ju fortsatt bli kränkt av allt och alla hela tiden som alla är nuförtiden. Skärp er nu för fan.

    Oj, nu kränkte jag någon.

  4. Alma skriver:

    Jag älskar män som dyker upp från ingenstans och är kränkta över att de, av helt oklara anledningar, tror att alla andra är så himla lättkränkta. De kan inte ha det lätt, kämpa killar <3

  5. L skriver:

    Jag tror att några här haft den här diskussionen verbatim, och därför blivit triggered. Du borde satt en varning på inlägget Frans!

  6. Andrea skriver:

    Polletten trillade precis ner hos mig: på engelska är det ju säkert ”Save your balls”, vilket är en omskrivning av ”Save your balls”. Såatteh… Det är värre än vi trodde från början.

    1. Andrea skriver:

      Rättelse!!! Omskrivning av ”SHAVE your balls”. #fail

      1. laurs skriver:

        Sean Connery som modell och röst till ”shave your balls”kampanjen!

    2. Haha Andrea, försökte verkligen förstå ”save your balls” – innan jag såg din andra kommentar. ÅHH vilken fail på svenska alltså! Så roligt!

  7. Amanda skriver:

    HAHAHA älskar att det på allvar dykt upp 2 sura killar här i kommentarsfältet för att försvara reklamen. Hhahahahahah!

    1. I. skriver:

      Ja, det är t.o.m ännu bättre än Frans inlägg, och då älskar jag ändå Frans :-D

  8. Sandra skriver:

    Håller på att söka jobb på reklambyrå och jag är svinrädd för att hamna på ett sånt här ställe, när hipsterkulturen är alldeles för hög med grabbar som dessa. Har tyvärr hört hur dessa sorters män dominerar med sina idéer och egon på såna här byråer. Hjälp mig. Vill bara va kreativ!!!

    Mvh rädd designer.

  9. Per skriver:

    Amanda; vet inte om du betonar mig här för att vara sur eller kränkt, tycker bara frans överdrev lite, jag tyckte denna slogan var rätt rolig. Förstår inte riktigt varför alla tror att man är kränkt när en kille säger emot lite. Aja, skön reklam iaf.

    Sandra; svinrädd att hamna i en sådan byrå, det finns sånna ja, men de flesta gör ju inte sådana jobb och det är sällan grabbigt kan jag tycka, beror ju helt på var du är. Om du är rädd för hipsterkulturen så ska du kanske söka mer till gammelmedia, reklam ska ju se fram och förutspå trender, så ja, det kan bli jävligt hipster, men varför är det så farligt? Det kan vara väldigt inspirerande med blandade åldrar. Jag skulle mer säga att du har en syn som borde ändras och sluta ha taggarna ut för hipsters och killar som jobbar på byro.

    1. Em skriver:

      Newsflash: Frans överdriver i 99% av sina inlägg, det är lite det som är det roliga ;) Extra roligt bär folk tar det på allvar eller tom blir kränkta (Jonas)

    2. M skriver:

      Otippat att det kommer en Per och mansplainar och berättar för en kvinna hur hon borde känna / tycka / tänka / reagera samt OBS! ‘sluta ha taggarna ut’. De flesta reklambyråer gör alltså inte pungkulereklam, där ser man!

      1. kek skriver:

        Rofl, ”mansplainar”.

  10. Brie skriver:

    HAHAHA älskar nästan kommentarstråden mer än själva blogginlägget <3

  11. Elin skriver:

    Det är väldigt många bilder som faller bort för mig när jag läser din blogg via iphone, whyy?! Comprende nada! Vill ju se allt härligt!!

  12. Kal kula skriver:

    Efter att klippt pungen i en vanlig rakapparats trimmer välkomnar jag gärna nått som är vänligare där nere.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp