Mina åsikter om SL:s doge-reklam

3:37 3 Maj 2014

Ingen lär väl ha missat SL:s nya reklamkampanj för sommarbiljetten. ”Hippt” osv. Alla ba ”Uuuuh undrar vad den kampanjen kostade” men jag tycker det är en tråkig attityd för tänk vad många copywriters som kommer att kunna åka till Berlin i sommar nu! Finansieringen är räddad och alla blir glada och nöjda. Copywriters behöver ju också jobb.

Jag är även världsförälder och skänker pengar till UNICEF varje månad, men det viktigaste biståndet som jag är med och bidrar till är ändå det som finansierar reklambranschens löner i Stockholms innerstad. För ett levande Södermalm! Tänk på det nästa gång ni köper något som ni har sett reklam för! Ni är med och gör skillnad! Funderade ett tag på att skaffa ett fadderbarn också, men så kom jag på att jag kan ge mina pengar till en AD istället så att man vet att pengarna kommer fram och gör nytta på Trädgården i sommar. 

Personligen så tycker jag att man borde spinna vidare på doge-temat och använda det i ALL kommunikation gentemot resenärerna? Om bussen är sen så kan man ju ba ”Wow buses… many late! Very förlorad arbetsinkomst! Such fun! Plz walk!”. Om man nu har betalat så himla mycket pengar för den här kampanjen så tycker jag att man ska utnyttja det maximalt. 

En kommentar | “Mina åsikter om SL:s doge-reklam”

Skriv kommentar
Tillbaka upp
  1. Kim skriver:

    ”Ingen lär väl ha missat SL:s nya reklamkampanj för sommarbiljetten.” Jo. Förvånansvärt nog så har du även läsare som inte bor i Sthlm :)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer på ng.se granskas i efterhand. Allt innehåll som vi bedömer som olagligt, liksom personliga påhopp, rasisiskt, sexistiskt eller på något sätt stötande kommer att raderas.

Vi polisanmäler alla kommentarer som bryter mot svensk lag. Detta för att värna om våra skribenter och läsare.

Skriv kommentar
Tillbaka upp