Ett av mina absolut största fritidsintressen är att ha mejlkontakt med olika kundtjänster och vara skitjobbig. Det tar upp nästan all min vakna tid. Mitt senaste projekt har varit att terrorisera SJ angående en tågresa den 12 december mellan Stockholm och Gävle där det nerfällbara bordet på min plats inte fungerade ”så att jag fick ha min MacBook i knät och inte hade någonstans att ställa min vattenflaska av märket Evian (sparkling water, product of France), vilket orsakade mycket smärta och lidande för mig”.
Eftersom jag själv jobbar med kundtjänst och får sitta och svara på såna mejl hela dagarna så känner jag att det inte är mer än rätt att hämnas på mänskligheten genom att vara en lika jobbig kund själv. Det bästa är att det alltid lönar sig också. Jag vill slänga ut datorn genom fönstret ungefär hundra gånger om dagen på jobbet när folk är jobbiga, och nu har jag blivit en jobbig kund själv. Jag har skapat ett monster.
Ni kanske undrar om jag fick någon kompensation av SJ för den ”sveda och värk” som det defekta nerfällbara bordet orsakade mig, OCH DET FICK JAG! De ba ”Du har rätt att förvänta dig en viss kvalité” blablabla och så fick jag 50 kronor (!) i form av värdecheck att använda i bistron. Jag visste det! Nu måste jag ta mig en rejäl funderare och försöka komma på hur jag ska förvalta det här plötsliga inflödet av ekonomiskt kapital och vad jag borde investera i för att få maximal avkastning. Mina egna uppskattningar visar att det kommer räcka till ungefär en tredjedels räksmörgås i bistron.