14:38 2018-03-04

Det är verkligen viktigt för mig att ibland se riktigt riktigt konstiga och fula kläder på olika sidor på internet som jag inte, ens under dödshot, vill köpa. Detta är alltså motsatsen till att fönstershoppa. Kanske också motsatsen till att shoppa.

Det här är ett fenomen som får mig att må bra. Oftast när jag ser snygga nya kläder som jag VILL ha och aldrig kommer ha råd med, och dessutom ser en väldigt INNE och COOL och snygg person ha på sig dem, vill jag hälla tändvätska i hela min garderob och ba’ tutta’ på ‘att. 

Och den här känslan av att vilja BRÄNNA UPP sina kläder och sitt ansikte och sin personlighet vid minsta anblick av en person med en annan stil/kroppsform/t-shirt är en väldigt dålig känsla som påverkar mitt liv jättemycket. Det påverkar också min ekonomi på det sättet att roliga saker att lägga pengar på (finns inte så många) prioriteras ner varje gång jag skänker ett par jeans för att köpa nya med annan passform.

Här är mitt senaste span på ett plagg från acne som jag inte vill ha och som jag inte förstår:

 

hhahhahhahhahahha

 

Det är: strumpa och skor i samma. Det är antingen skor som man tar på sig som ett par strumpor, eller så är det ett par strumpor med en riktigt HÅRD sula så man inte ramlar inomhus. Deras föregångare:

 

Vad fan HÄNDER med den där gruppen personer i världen som har råd att köpa ett par HÅRDA STRUMPOR för 4000kr helt obemärkt?? KAN NI INTE GÅ LÄNGRE?? Har ni börjat RAMLA när ni springer runt på golvet och dansar till Samir och Viktor och äter pannkakor med händerna? hahhahah

VAD GÖR NI!!!!???

Det är liksom ett extra hån mot oss människor som sparar länge för att ha råd med funktionella snygga plagg som helst ska klara två helt separata årstider för att man ska känna att det var VÄRT DET. Den här gruppen människor kan köpa ett par jävla engångsskor(??) för 4000 spänn, och de har också rent socialt RÅD att ha på sig ett par riktigt riktigt RIKTIGT fula jävla tofflor. Lite ironiskt kanske. Snart kommer acne börja sälja sånna plasthöljen man har över skorna när man är hos tandläkaren. De kommer kosta 8 miljarder och kommer heta ”Monica Blue limited”.

Någonstans måste man sätta ner foten (inte i ett par mockasiner ;) ) och det gör vi här. Vid strump-skon. Detta kanske blir en kategori i den här bloggen. Nån slags anti-konsumtion. Det är kanske en bra idé eller kanske en dålig men vafan. Ingen idé är sämre än de där ”skorna”

Nu ska jag gå och ta hand om mina helt vanliga skor. De är fula och inte inne men de funkar fan kanon.

Ekonomiska hälsningar

Erkan P

14:02 2018-03-03

Det är faktiskt helt vansinnigt att ”shapeupdate” är en hashtag på instagram där olika fitnessfolk lägger upp en helkroppsbild för att uppdatera sina följare om hur de ser ut för nuvarande. Verkar vara.. framgångsrikt?

#Shapeoftheday

ÄNNU sjukare? Vi skiter väl i hur röven ser ut i ett bra ljus och smickrande träningstights idag… också. Jag fattar inte hur det är intressant att se nån person flexa höftben framför nån lårbensbrytarmaskin varje fredag. Likadant att folk lägger upp bilder på sin ”morgonform” alltså jag kan inte UNDERSTRYKA NOG hur lite jag vill se din ”morgonform”, alltså hur din kvarg-kropp är formad just på MORGONEN är ett fenomen så oväsentligt att jag, hellre än att ta reda på det, brer ett stort lager syra över mina hornhinnor.

Här är iallafall min #shapeoftheday:

 

Det är så tråkigt att vi har förstört internet genom att folk nu bara lägger upp fula dumma bilder på sina träningskroppar istället för att alla människor bara länkar och sprider det här jätteroliga (gamla) klippet (som jag hoppas alla har sett) där Björn Hellberg försöker dreja och det går skitbra.

Dagens form är alltså inte bara Björn Hellbergs drej-form (ingen vet vad han försöker göra eller vad slutresultatet egentligen ser ut som). Dagens form är också den psykiska formen. Paniken i: hans röst, hans ögon och hans hetsiga handrörelser. Sådär känner man fan nästan hela tiden. Man försöker göra något vackert och nån göteborgare i förkläde står bredvid och skrattar kritiskt. Man känner ”MEN GÖR DET BÄTTRE SJÄLV DÅ??” Samtidigt som man vet att den personen förmodligen skulle göra det mycket bättre själv.

Tack för att du tog dig tid att uppmärksamma de öppna dörrarna jag sparkat in idag.

Länge leve tafattheten. Skuld och skam förevigt i evighetens evighet. Amen

13:18 2018-03-01

Fanimig hörrni. Nu går det lilla tåget. Erika ”besöksförbud” Petersson har mutat till sig ett litet utrymme i Nöjesguidens bloggkatalog. ÄNTLIGEN säger förmodligen inte ni, för det finns ju varken utrymme på internet eller i era liv för en blogg till.

Ja, ni vill ställa frågan om vad den här bloggen kan erbjuda för innehåll som inte redan är totalt övermättat av alla andra på internet. Vad har du för USP Erika? Varför ska NÅGON börja läsa bloggar nu när det varit utdött i flera år och dessutom regelbundet gå in och läsa dina påhittade dumma historier?

Jotack. Det jag kan erbjuda är att du kan läsa det här och slippa känna ”oj den här personen jobbar väldigt mycket det borde jag också göra”. = prestationsångest

Du kommer inte heller känna ”Oj den här personen har ett eget sminkmärke har släppt en adidas-kollektion har bott i spanien i 220 veckor har FYRA ALBANSKA PONNYS det vill jag också ha” = framgångsångest

Jag lovar här och nu: ska aldrig vara särskilt bra på nånting så att du kan gå in här nån gång i veckan och känna fyfan hon har ju trampat vatten sen hon föddes, gud va skönt att höra. (Det kanske också blir lite kul men sånt kan man ju inte jinxa snälla nån.) Det är i övrigt också en plats fri från formuleringar som ”äta nyttigt” och ”juice-detox”.

Det verkar också i övrigt vara i princip omöjligt att ha en plats på internet idag och inte samtidigt vara sponsrad av ett företag som gör lösögonfransar av blinda minkar och munkar. Jag har ett långsiktigt mål som är att vara så lågpresterande och oklar i min BRANDING att inget företag vill veta av mig. Som att sitta på en arbetsintervju och vara helt ärlig och säga att man bara vill ha jobbet eftersom man behöver pengar så att man slipper stå utomhus och kolla på sina fötter och istället kan stå inomhus och kolla på sina fötter. Man kanske inte brinner för företagets vision, man vill bara ha råd med lök och sånt.

Tänk influencer men istället för att man har samarbete med nåt sketet juiceföretag så har man kanske ett samarbete med SIN VÄRDIGHET AM I RIGHT!!!! *high five*

*får ingen high five tillbaks för alla vill livnära sig på att ge folk 3% rabatt på nocco*

*ensam* :(

Det är fortfarande helt oklart: vad kommer den här bloggen handla om? Ja vafan vi får väl SE. Jag är iallfall ingen reklampelare för något ondskefullt proteinpulver eller nån vansinnig tandblekning och om ni får för er att jag börjar ändra min ståndpunkt angående den saken så vill jag verkligen att ni ringer maffian så Don Corleone kan ruska vett i mig igen.

 

Wikipediabild: en albansk ponny

Hejdå :)

Erkan P